European Data Incubator (EDI) este un proiect finanțat prin programul Horizon 2020 care se desfășoară pe o perioadă de 3 ani și care oferă șansa startup-urilor de Big Data și AI din Europa să acceseze finanțări de până la 100.000 de euro dar și oportunitatea de a intra în parteneriate cu mari companii europene precum Volkswagen, RACC sau Sonae.
Pentru această primă etapă, EDI a selectat 30 de startup-uri de Big Data din 15 țări, inclusiv România (pe listă sunt echipe din Spania, Italia, Germania, Portugalia, Marea Britanie sau Olanda). Majoritatea aplicanților având deja un produs funcțional (20%), un prototip (23%) sau MVP (23%).
MorphL este un startup românesc fondat de Ciprian Borodescu (CEO) în urma câștigării unui grant de 50.000 de euro de la Google Digital News Inițiative la începutul lui 2018, care folosește machine learning pentru a predicționa comportamentul utilizatorilor în aplicații mobile sau web cu scopul de a ajuta companiile să își crească rata de conversie în mod automat și inteligent.
MorphL a fost lansat la începutul lunii septembrie sub versiunea open-source care oferă posibilitatea dezvoltatorilor de produse mobile sau web să-l integreze în propriile proiecte pentru a le face mai inteligente.
În momentul de față, MorphL integrează cu Google Analytics și oferă modele de predicție personalizate la nivel de utilizator: îți poate spune dacă un utilizator va reveni sau nu în site-ul/aplicația ta și poate oferi predicții cu privire la următoarele acțiuni pe care un vizitator (sau utilizator autentificat) le va face.
Având această înțelegere detaliată a comportamentului utilizatorului, companiile pot decide să ofere, pe loc (automat), discount-uri utilizatorilor care sunt aproape de a cumpăra un anumit produs sau să își optimizeze campaniile de remarketing adresându-se doar acelor utilizatori cu probabilitatea cea mai mare de conversie.
În cadrul EDI, MorphL va dezvolta un model de predicție a intenției utilizatorilor în funcție de cuvintele cheie pe care aceștia le folosesc în motoarele de căutare precum Google. Datele necesare pentru a dezvolta acest model predictiv vor fi puse la dispoziție de una dintre companiile partenere EDI, JOT Internet Media.
În data de 17 și 18 Octobrie, EDI va organiza un “Datathon” în Berlin, acolo unde cele 30 de startup-uri selectate pentru faza de “Explorare” își vor prezenta prototipul, urmând ca un juriu format atât din persoane tehnice cât și de business să decidă cele 16 startup-uri care vor trece mai departe în faza de “Experimentare”.