SES ASTRA România prezintă rezultatele celui mai recent studiu „Raport privind consumul de TV și video 2019”, realizat pe piața din România.
Studiul, comandat de SES ASTRA România și derulat de Mercury Research în iunie 2019, oferă o privire în detaliu asupra obiceiurilor de consum TV și video online ale românilor. Raportul referitor la piața românească se află la a patra ediție.
Românii se uită 3,3 ore la televizor
Raportul analizează obiceiurile de vizionare, inclusiv televiziune și online, servicii de streaming video, calitatea imaginii și conținut. Timpul de vizionare al programelor TV continuă să fie la un nivel ridicat: în 2019, în medie un român se uită la televizor timp de 3,3 ore în timpul săptămânii, iar în week-end timpul petrecut în fața televizorului crește la 3,7 ore. Tinerii (18-34 de ani) petrec cu o oră mai puțin timp la TV decât cei în vârstă (peste 55 ani) – 2,9 ore față de 3,9 ore în medie în timpul săptămânii.
O întrebare interesantă referitoare la conținut i-a pus de respondenți să-și imagineze că sunt pe o insulă pustie și au acces un singur canal TV. ProTV este în topul opțiunilor, cu 27% dintre respondenți spunând că acesta este canalul TV pe care l-ar alege pe o insulă pustie, urmat de Antena 1 (9%), Kanal D (8%), TVR 1 (5%) și HBO (4%).
2 ore de video online pe zi
Televiziunea liniară este liderul timpului de vizionare. Potrivit studiului SES ASTRA România, două treimi dintre respondenți spun că urmăresc conținut video online în medie timp de 2,3 ore zilnic în timpul săptămânii și 2,5 ore în zilele de week-end – cu 1,2 ore mai puțin decât la TV.
„Clienții noștri consideră că datele despre piață pot oferi cheia către decizii corecte de business, iar acesta este motivul pentru care am comandat acest studiu”, a declarat Mihai Ursoi, Country Manager România, Bulgaria și Republica Moldova al SES Video. „Oferim acces către cea mai amplă ofertă de canale TV din Europa prin intermediul sateliților noștri. Suntem astfel într-o poziție ideală de a înțelege datele și de a oferi informații solide clienților noștri”
Studiul privind consumul de TV și video în 2019 a fost realizat de Mercury Research pentru SES România în iunie 2019, pe un eșantion reprezentativ național de 401 de persoane. Respondenții sunt persoane de peste 18 ani, care utilizează servicii de televiziune prin cablu, satelit sau IPTV. Datele au fost colectate prin interviuri telefonice asistate de computer, între 10 și 21 iunie.