Dar, poate ceea ce nu știai este că până în 2040, se așteaptă ca 95% din toate achizițiile să fie comerț electronic.
Intuiai sau nu, cu toții observăm că tehnologiile informației și comunicațiilor au devenit rapid o parte integrantă a funcționării unei companii, iar utilizarea lor extinsă, combinată cu soluțiile cloud, este decisivă pentru modul în care firmele din prezent își desfășoară activitatea, organizează comunicarea internă, împărtășesc informații cu partenerii de afaceri și comunică cu clienții.
În România - 22,6% din IMM-uri au implementat un sistem ERP
În 2023, conform statisticilor efectuate de Eurostat la nivelul Uniunii Europene, software-ul ERP a fost utilizat de 22,6% dintre IMM-urile din România. La coada clasamentului se află Bulgaria cu 1 procent mai mic decât țara noastră, iar în fruntea listei ca rată de absorbție a sistemului ERP se găsesc Danemarca (67,3%), Belgia (59,5%) și Suedia (58,6%). Țări precum Spania, Olanda și Franța se află la aproximativ 50% grad de implementare a unui sistem ERP.
În acest context, principalele rezultate ale sondajului din 2023 privind prezența IMM-urilor din UE pe internet și utilizarea software-ului Enterprise Resource Planning (ERP), software-ului de management al relațiilor cu clienții (CRM) și aplicațiile software de Business Intelligence (BI) au arătat că: 78,1 % dintre întreprinderile din UE au declarat că au un site web, 43,3 % au folosit aplicații software ERP, 25,8 % au folosit software CRM și 15,3 % au folosit software BI.
”Din perspectivă statistică, piața locală are posibilități de creștere semnificative, atât ca număr de clienți, cât și ca valoare. Dar, totuși, în România încă există un număr considerabil de firme care nu folosesc un sistem integrat de gestiune și se bazează pe soluții simple de contabilitate și foi de calcul tabelar. Însă, sub presiunea modificărilor fiscale și a eforturilor de digitalizare a sistemului fiscal precum e-Factura, SAF-T, e-Transport și e-TVA , investițiile companiilor locale în soluții software de afaceri va crește. Ne întrebăm dacă merită să aștepți până în ultimul moment când ți se pune pistolul la tâmplă sau dacă nu e mai bine să tatonezi dinainte terenul și să te pregătești asumat pentru o schimbare pe care oricum nu o poți evita la nesfârșit.”, consideră Roxana Epure, managing partner NextUp.
Sistemele ERP sunt folosite pentru a gestiona și centraliza cu ușurință datele unei companii. Majoritatea antreprenorilor care amână implementarea unui sistem tehnologic de tip ERP își fac un imens dezavantaj, având în vedere beneficiile aduse de digitalizarea operațiunilor cu un soft potrivit.
Conform statisticilor techreport.com, aproape jumătate (49%) dintre companiile participante la studiu au raportat că au asistat la îmbunătățiri în toate procesele lor de afaceri după implementarea ERP.
Viitorul sună digital: Până în 2040, se așteaptă ca 95% din achiziții să fie comerț electronic
Multe tendințe noi devin din ce în ce mai puternice în acest an, o parte dintre ale anunțând un adevărat tsunami digital. Se așteaptă ca piața globală a transformării digitale să crească la 1.009,8 miliarde de dolari până în 2025. Aceasta este mai mult decât dublu față de ceea ce era în 2020, adică 469,8 miliarde de dolari.
Creșterea comerțului electronic a determinat, de asemenea, companiile să se concentreze mai mult pe integrarea comerțului electronic cu software-ul lor ERP. Companiile din e-commerce care până acum au stat departe de acest soft gravitează acum spre el. Până în 2040, se așteaptă ca 95% din toate achizițiile să fie comerț electronic, iar gestionarea afacerii cu un soft ERP devine mai mult decât necesară.
În 2024, creșterea pieței de soluții software de business va fi influențată atât de proiectele noi, în care cererea pentru soluții all-in-one, cu mai multe opțiuni de integrare pentru sistemul lor ERP decât oricând. Antreprenorii își doresc să integreze toate procesele lor într-o singură bază de date centralizată pentru a asigura vizibilitate și coerență. Aceasta include conectarea proceselor de expediere, logistică, management al depozitelor, comerț electronic, vânzări și contabilitate.
”Cunoscând mediul de afaceri românesc, care devine tot mai competitiv şi impredictibil, adăugarea unor funcţionalităţi care să ofere managerilor de companii informaţii financiare concludente, în timp real, pentru analize de risc eficiente şi luarea deciziilor mult mai rapidă, este mai mult decât necesară pentru dezvoltare. Altfel, batem pasul pe loc, și nu doar că încetinim motoarele, dar e posibil ca la un moment dat să nu mai reușim să luăm avans, ba dimpotrivă să o luăm la vale încet și sigur.” a declarat Roxana Epure, managing partner NextUp.
Atunci când adoptă o schimbare majoră, cum ar fi un nou sistem ERP, antreprenorii nu trebuie să fie cu capul în nori, ci e bine să privească spre cloud. Există o cerere din ce în ce mai mare pentru software ERP în cloud, statisticile confirmând că cheltuielile la nivel mondial pentru serviciile cloud se așteaptă să ajungă la 678,8 miliarde de dolari în 2024, în creștere cu 20,4% față de 2023, la 563,6 miliarde de dolari.
Așadar, în contextul digitalizării, implementarea unui soft ERP personalizabil va conduce la îmbunătățirea capacității de a lua decizii corecte. Prin modulele care pot fi asociate sau integrate cu un ERP, fiecare tip de afacere poate alege doar acele funcționalități care i se potrivesc cel mai bine.
Când observi că afacerea ta crește atât de mult încât softul de gestiune contabilă nu mai face față și este nevoie să angajezi tot mai mulți oameni pentru a prelua micro sarcini, este momentul să implementezi un sistem ERP.
NextUp are în portofoliu său peste 5000 de companii din arii diferite de activitate, de la companii medicale, de consultanță, comercianți și retaileri, construcții și agricultură, care au apelat la ajutorul unui soft integrat ERP. Pentru cei care doresc asistență specializată în procesul de integrare ERP, compania de software oferă inclusiv asistență personalizată și un consultant ERP special dedicat care merge la sediul firmei unde se dorește implementarea.