21 de statup-uri cu fondatori din 8 țări au fost selectate în a 6-a cohortă a programului Rubik Hub: Scale to USA.

Printre acestea s-au numărat Sessions, Rayscape, Bright Spaces, Nifty Learning, Veruvis, AI Driven Education (AIDE), FoodFix, Langly, KOTYS, Virbe, Spacer, Beesers, Soft Edge, iflows, Readmio, SkillBrain, Artivive, Knolyx, CodeWell, Atfield și VAUNT.

În total, startup-urile au deja investiții de aproximativ 30 de milioane de dolari și peste 450 de angajați, demonstrând că au tracțiune și validare în Europa. Soluțiile lor acoperă o varietate de verticale precum Edtech, Medtech, Comunicare, Proptech, Agritech, Insuretech și Deeptech.

În perioada 4-6 decembrie a avut loc Founders Bootcamp, primul eveniment offline al cohortei #6 Rubik Garage Scale to the USA, reunind la Piatra-Neamț o mare parte din startupurile selectate. Au fost trei zile pline cu workshop-uri, peste 20 sesiuni individuale de mentorat, o sesiune de tipul "Ask Me Anything" - cu investitori, mentori și fondatori, toți având o experiență semnificativă pe piața din SUA.

Printre invitați s-au numărat nume reprezentative pentru ecosistemul de startup: Marius Istrate (Președinte Tech Angels România), Ruxandra Muys-Stoyan (Fondator WIT Angels Club), Alexandru Chifu & Alex Burciu (Fortech Investments), Manuel Cazac & Ioana Chilom (AmCham Romania), Sebastian Gabor & Ruxandra Pui (Co-fondatori Digitail), Ciprian Harabagiu (VP Tech Angels, Fondator Decalex Digital), Emanuel Martonca (Fondator SoftFight), Loredana Niculae (Fondator NNC), Selena Stan (WIT Angels Club), Alex Gavril (Fondator Promocrat), Radu Mîndru (FIDAS Coach) și Thea Gherdan (CRO The C-fit Group).

Startup-urile cu destinația SUA

Workshop-urile au fost structurate pe subiecte de interes pentru dezvoltarea startupurilor, de la clarificarea pașilor necesari pentru scalarea în SUA, la strategii de marketing pe piața americană, la optimizarea modelului de business, managementul unei echipe internaționale și strategii de atragere de investiții din SUA.

Fiecare sesiune a fost livrată de experți, investitori și mentori care au împărtășit din experiența lor din a lucra pe piața din SUA. Sesiunile individuale de mentorat au oferit fiecărei echipe ocazia de a lucra asupra provocărilor individuale cu care se confruntă.

Marius Istrate, președintele TechAngels povestește că: „este o cohortă de startup-uri mature, care se gândesc serios să meargă în SUA. Sunt sigur că unii dintre ei au oportunitate reală de a face ceva măreț acolo, mai ales după ce le-am văzut pitch-urile inițiale. Deci acest eveniment reprezintă pentru mine atât șansa de a descoperi mai multe despre Rubik Hub, dar și despre Rubik Garage și felul în care urmărește să crească această cohortă. Aș recomanda și altor fondatori să aibă parte de această experimență, mai ales pentru că Rubik Hub este un loc special, fiind destul de izolat de agitația marilor orașe, oferă cu adevărat oamenilor oportunitatea de a se conecta și de a petrece timp de calitate cu cei din jur.”.

În următoarele 3 luni, Rubik Garage va susține startup-urile din cohortă în procesul de extindere în SUA. Echipele care dovedesc cel mai mare potențial vor participa fizic într-un Immersion Trip de 2 săpătămâni în SUA, unde vor pitchui în cadrul a 3 sesiuni de Demo Day, organizate în Silicon Valley, San Francisco și Austin.

În acest timp se vor conecta cu lideri din industrie și vor participa la evenimente de networking de top. Programul va reuni sub umbrela sa peste 40 de mentori cu expertiză dovedită în piața americană.