Primul exemplu vine de la Netflix cu celebrul „Squid Game”. Dacă nu l-ai văzut, sigur ai auzit pe cineva vorbind despre el. Acest serial a devenit cel mai vizionat din istoria Netflix cu peste 111 milioane de abonați ce au văzut Squid Game de la debutul din 17 septembrie până în prezent. Ceea ce nu foarte multă lume știe este faptul că serialul nu a avut un parcurs foarte simplu. Hwang Dong-Hyuk, regizorul și creatorul seriei, a plănuit Squid Game timp de 10 ani.
El a venit cu conceptul pentru această producție în 2008, după ce a citit o bandă de desene animate care spunea o poveste similară. La momentul respectiv, Hwang Dong-Hyuk trăia cu mama și cu bunica sa și a fost nevoit să-și vândă laptopul pentru că avea nevoie de bani. Studiourile de film din Coreea de Sud au refuzat proiectul acestuia spunând că acțiunea nu este plauzibilă și că e prea „grotesc”. Într-un final, proiectul a fost acceptat de Netflix, iar restul este istorie.
Un alt exemplu din mediul antreprenorial este succesul UiPath. Compania lui Daniel Dines a pornit în 2005, în 2013 au intrat pe segmentul de robotic automation și în 2015 au început să crească vertiginos. Asta numesc eu răbdare.
Lecția de aici este să ai răbdare și să perseverezi cu proiectul tău. Poate este refuzat, poate ți se zice nu din toate părțile, poate succesul nu vine atât de repede pe cât ți-ai dori, însă dacă ai răbdare s-ar putea să ți se întoarcă înzecit. Sigur, există și riscul să ai răbdare și succesul să nu vină niciodată, dar despre asta în a doua parte a newsletter-ului.
Al doilea exemplu vine de la serialul Apple+ Ted Lasso. Pentru cei care nu știu, Ted Lasso, jucat de Jason Sudekis, este un antrenor de fotbal american care ajunge să antreneze o echipă de fotbal din Premier League.
Cele două sporturi se aseamănă doar prin faptul că se numesc la fel. Drept urmare, Ted Lasso nu prea știe cum stă treaba cu acest sport în Premier League; cu toate acestea echipa lui are mai mult succes decât ar trebui.
Primul lucru pe care Ted îl face atunci când ajunge în vestiar este să lipească un afiș pe care scrie „Believe”. Prin asta vrea să le transmită jucătorilor că este important să creadă în abilitățile lor, în coechipieri și în victorie. Nu poți reuși mare lucru în viață dacă nu ai o atitudine pozitivă și dacă nu crezi în ceea ce faci, mai ales în business și într-un startup. Trebuie să crezi că ai ideea bună, trebuie să crezi că ai abilitatea de a executa cum impecabil ceea ce ți-ai propus. Acesta este primul pas. Apoi le rezolvi din mers.
Răbdare, încredere, execuție.