Panelul Tigers of eCommerce din cadrul Tigers Summit i-a avut invitați pe:
- Laura Sardescu, co-fondatoare a NeaKaisa.ro, un magazin online care e lider în zona amenajărilor și obiectelor sanitare
- Raluca Radu, MTH Digital și Answear.ro, unul dintre cei mai importanți specialiști din piață
- Andrei Șercanean, VP eCommerce Services eMAG - omul care a dezvoltat diferite funcții inovatoare în eMAG
- Kiril Dinov, Growth Leader Eastern Europe VTEX, un furnizor important de digitalizare pentru comerț electronic
- Florin Vișoiu, SMB National Sales Director Vodafone Business, companie care promovează digitalizarea în rândul IMM-urilor
Tigers Summit nu a fost un eveniment despre viitor, ci despre prezent. Și ne-am dorit să găsim o metodă diferită de a prezenta concluziile fiecărui panel. Așa că ne-am aliat cu Vatis Tech, un produs prin care poți să ai o înregistrare audio și să-ți genereze un transcript în diferite limbi. Cu ajutorul inteligenței artificiale, dar și cu multă inteligență umană, facem rezumatul discuției pe care o poți urmări mai sus.
Pe scurt despre cum folosim AI pentru acest articole:
Pentru prima oară în cadrul unui eveniment, start-up.ro și compania românească Vatis Tech, vor genera ideile principale ale evenimentului cu ajutorul inteligenței artificiale.
Vatis Tech este o companie ce are un produs ce poate face transcrieri automatizate dintr-o sursă audio. Chiar pe 28 mai, în ziua evenimentului Tigers Summit, organizat de start-up.ro, Vatis Tech a lansat noi unelte cu inteligență artificială pentru utilizatori: rezumate automate, dar și posibilitatea de a dialoga în scris cu AI-ul pentru a găsi informații într-un text.
Fiecare panel din Tigers Summit va fi integrat în Vatis Tech și concluziile vor fi prezentate după ce au fost generate de AI și verificate de către echipa redacțională start-up.ro.
Iată mai jos care sunt principalele aspecte aflate de la reprezentanții industriei de comerț electronic din România:
Cum arată piața de eCommerce în România
- Piața de eCommerce a ajuns la 7 miliarde de euro, adică 11% din totalul retailului românesc
- Comparativ cu țările din regiune există un loc de creștere mare, în Polonia eCommerce-ul are o cotă de piață de 20% din total, iar în Marea Britanie de 33%.
- Cu toate acestea, eMAG are 20 de milioane de produse listate, însă sunt retaileri internaționali care au și 100 de milioane de produse disponibile.
- Din 56.000 de magazine care vând prin eMAG Marketplace, 10.000 au reușit să facă vânzări și în Ungaria sau Bulgaria
- Cu toate că piața este mare, nu se vede un interes mare al investitorilor de a finanța afacerile din eCommerce, aceștia se uită mai degrabă la SaaS și startup-uri diverse
- Doar pe piața de fashion din România cei mai mari jucători sunt din Polonia sau Germania
Soluțiile eMAG care pot inspira și jucători mai mici
- Pentru a lansa un program de loialitate precum este Genius de la eMAG este necesar să ai o gamă foarte largă. Din acest motiv eMAG a amânat ideea unui program de loialitate până când nu a extins gama
- Genius a eliminat bariera livrării gratuite spre client, iar prin easybox s-a ușurat munca de livrare cât mai aproape de client
- eMAG a implementat 3 tipuri de plată - 4 rate, 12 rate sau plată peste 30 de zile la comandă, dincolo de soluții oferite de bănci
- Pentru a lansa orice proiect de loialitate în eCommerce ai nevoie de o recurență a cumpărăturilor. Așadar, ori o gamă extinsă, ori o integrare, așa cum a făcut eMAG cu Fashion Days sau Tazz.
Cât de greu e să ieși din țară cu afacerea ta
- Laura Sardescu de la NeaKaisa.ro explică faptul că afacerea lor este doar în România deoarece e foarte complicat să finanțezi o astfel de extindere dacă nu ai investitori
- Primii 2-3 de internaționalizare sunt doar investiție până ai un return of investment
- Planul NeaKaisa.ro este ca anul viitor să deschidă primele piețe internaționale
Ce au nevoie antreprenorii pentru digitalizare
- Florin Vișoiu (Vodafone) consideră că e nevoie de informație la antreprenori.
- Digitalizarea nu este un proces scump, dar trebuie găsite soluții tehnice pe care să le poți testa, nu să le cumperi deodată
- Există totuși lipsuri de informație la antreprenori. Conform unui studiu Vodafone, antreprenorii români consideră că digitalizarea înseamnă să fie conectați la internet și să aibă adresă de mail.
- Antreprenorii caută să fie mai productivi, să dezvolte zone noi de venituri și să diferențieze
Noi tehnologii care pot fi testate de companii de eCommerce
- Încă sunt puține campanii de live shopping implementate în România
- De asemenea, un trend care crește este personal shopping assistant, unde clienții din offline pot lua legătura online cu consultanți din showroom
- Există o nevoie crescută de platforme de tip fast-to-market și integrare de soluții SaaS de către antreprenori pentru a reduce costurile de mentenanță
Tigers Summit este un eveniment susținut de către Vodafone Business, ca Technology Partner, Daktela și Arggo.
Ana Opriță, Dorin Boerescu | 2Performant | "Ne pregătim de o majorare de capital de 6,25 de milioane de lei și extindere internațională"
De asemenea, Community Partners sunt La French Tech Bucharest și British Romanian Chamber of Commerce.