Lofty Pets a fost fondat în 2015, cu o investiție inițială de doar 3.000 de euro, necesară achiziției de echipamente profesionale. Businessul a fost fondat de către Andreea Darbouli și Elena Negrilă, stiliști canini cu experiență de 13 ani în domeniu și numeroase formări internaționale. 7 ani mai târziu, echipa Lofty Pets numără 8 membri și a inaugurat recent și un al doilea spațiu de lucru, dedicat singurei Academii din București ce formează profesioniști în pet grooming.

Pentru 2022, fondatoarele Lofty Pets vizează o creștere de aproximativ 50% a cifrei de afaceri.

„Atunci când am pornit acest business, piața de pet grooming de la noi era aproape inexistentă și insuficient profesionalizată. Mă bucur că am putut pune umărul la formarea și dezvoltarea ei, pe care le vedem astăzi foarte clar atât în deschiderea clienților față de serviciile de îngrijire oferite animalelor de companie, cât și în numărul impresionant de oameni care vor să facă o schimbare de carieră și aleg să se specializeze în profesia de pet groomer”, a declarat Andreea Darbouli, co-fondator Lofty Pets.

Clienții care apelează în general la serviciile de pet grooming provin din cele mai diverse industrii: de la IT la imobiliare, inginerie și contabilitate. Aceștia ocupă poziții de middle și top management în companii sau sunt freelanceri și antreprenori. Vârsta medie a celor care preferă îngrijirea profesională pentru animalul lor de companie este de 35–40 de ani. Rasele de câini pentru care se optează cel mai frecvent la îngrijirea profesională sunt: Bichon, Yorkshire Terrier, Shih Tzu, Westie și Poodle.

Contextul pandemic a favorizat creșterea cererilor de servicii profesionale de îngrijire: clienții au devenit mai conștienți de faptul că petrec mult mai mult timp în casă, alături de animalele lor, și vor ca acestea să fie curate, sănătoase și să aibă un aspect estetic plăcut.

„Dacă acum câțiva ani, cel mai solicitat serviciu era tunsul, efectuat de maximum 2–3 ori pe an, acum stăpânii animalelor de companie sunt mult mai atenți la nevoile acestora. Cel mai adesea, pachetul minim este format din tuns și spălat, iar segmentul de SPA s-a dezvoltat și el foarte mult. Cererea legată de stilul tunsorilor a devenit și ea mai sofisticată: se optează pentru tunsori complexe, care să pună în evidență frumusețea fiecărei rase”, a explicat Elena Negrilă, co-fondator Lofty Pets.

În ceea ce privește Academia, până acum nu mai puțin de 260 de persoane au trecut pragul Lofty Pets, pentru cursurile de formare ca pet groomer. Cei mai mulți dintre aceștia provin atât din București, cât și din alte orașe din țară, cum ar fi Pitești, Constanța, Galați, Sibiu, Suceava și Iași. De asemenea, numeroși participanți la cursurile Academiei Lofty Pets fac parte din Diaspora.

De obicei, 90% dintre aceștia sunt persoane aflate într-un moment de reconversie profesională, ce provin din domenii precum: finanțe, hair styling, industria veterinară sau sunt corporatiști și antreprenori care vor să-și schimbe complet domeniul de activitate.

Cursurile Academiei Lofty Pets pregătesc noi profesioniști pentru piața muncii, oferindu-le atât noțiuni de bază pentru a se specializa, cât și traininguri intensive care le permit să își deschidă ei înșiși un business în industria de pet grooming. De obicei, cursanții se pregătesc atât cu fondatoarele Lofty Pets, cât și cu invitați speciali, traineri experimentați de talie internațională, aduși în exclusivitate în România.