Abonează-te pe YouTube
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
Lectură de 3 min
Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.
SanoPass, alternativa digitală la abonamentele medicale clasice, va primi o investiție totală de 400.000 de euro, într-o rundă de finanțare condusă de fondul de investiții Cleverage Venture Capital, ca Lead Investor, fondul de investiții Founders Bridge si în parteneriat cu platforma de equity crowdfunding SeedBlink.
Astfel, Cleverage Venture Capital asigură o investiție de tip equity de 150.0000 de euro, Founders Bridge participă în egală masură cu o investiție de 150.000 de euro, în timp ce suma de 100.000 de euro va fi strânsă prin platforma de equity crowdfunding SeedBlink. Pentru întreaga sumă de 400.000 de euro, compania oferă 20% din capital.
În cadrul campaniei de equity crowdfunding care începe marți, 10 martie, și care va dura cel mult 30 de zile, investitorii vor putea subscrie o sumă de cel puțin 2.500 EUR și un maxim de 25.000 EUR. Investitorii pot avea acces astfel la deținerea de equity într-un startup activ în piața abonamentelor medicale din România, care are acum o valoare de 270 milioane de euro.
Investitorii principali ai Cleverage Venture Capital, prima asociere de business angels care finanțează startup-urile din domeniul health-tech cu potențial de creștere, sunt antreprenorii Wargha Enayati (președinte Enayati Group), Georgios Sofianos (healthcare antreprenor, CEO Sofmedica), Sergiu Neguț (business angel și co-fondator Fintech OS), Voicu Oprean (fondator AROBS Transilvania Software) și Alexandru Popescu (executiv cu peste 20 de ani de experiență la nivel C-level în industria medicală în Europa Centrală și de Sud-Est).
Founders Bridge este un fond de investiții suedez, lansat de cinci antreprenori în serie, printre care doi fondatori români, Adrian Trif și Liviu Munteanu. Fondul de investiții oferă suport în business development, strategie și product market fit în special pentru produse de tip SaaS și marketplace.
“Ne bucurăm că am atras alături de noi o echipă de investitori care cred în modelul nostru de business prin care am format o rețea de peste 600 de clinici partenere și acoperire națională. Validarea lor ne determină să fim optimiști și ne așteptăm ca alți investitori individuali să ni se alăture în următoarele zile prin intermediul platformei SeedBlink”, a declarat Andrei Vasile, co-fondator al SanoPass.
Cu ajutorul acestei investiții, SanoPass țintește un prag de cel puțin 20.000 de utilizatori și o rețea de 1.300 de clinici și cabinete private din țară până la finele anului 2020.
“Complementaritatea echipei de co-fondatori, modelul de business unic și continua creștere a pieței de servicii medicale ne-au convins să luăm decizia de a investi în compania SanoPass. În mai puțin de un an de la momentul lansării platformei, SanoPass a crescut într-o piață cu peste 1.6 milioane de beneficiari și, în opinia noastră, poate deveni un jucător relevant in piața abonamentelor medicale”, a declarat Alexandru Popescu, partener în cadrul Cleverage Venture Capital.
“Vedem în SanoPass un potențial de business foarte bun, precum și o echipă solidă de fondatori, o oportunitate de investiție într-o firmă creată la momentul potrivit în piața de beneficii pentru angajați, aflată în continuă creștere,” a declarat Adrian Trif, partener în cadrul Founders Bridge.
Banii care vor fi atrași prin investiția totală de 400.000 euro (300.000 de euro equity, de la cele două fonduri de investiții, și 100.000 prin SeedBlink) vor fi alocați astfel: marketing și comunicare: 22%, creșterea echipei comerciale: 50%, îmbunătățirea produsului și diversificare: 14%, cheltuieli administrative: 14%.
“Ne bucurăm că odată cu SanoPass putem deschide seria listărilor de businessuri inovatoare din segmentul healthcare și, odată cu ei, lansarea de parteneriate cu cele două noi fonduri de venture capital care au devenit active pe piața românească,“ a declarat Andrei Dudoiu, CEO și co-fondator al SeedBlink.
De asemenea, prin această investiție, compania SanoPass va deschide rețeaua și pentru alți jucători din piață și va lansa un flux de medicină a muncii, integrat cu sistemele de tip ERP sau CRM ale companiilor cu scopul reducerii birocrației.
Angajaţii abonaţi SanoPass îşi pot face programări în peste 600 de clinici și cabinete medicale independente din țară și au deplină libertate de a-și alege furnizorul de servicii medicale în funcţie de proximitate sau de preferinţele personale.