Astfel, 78% dintre companiile care au parcurs aplicația de măsurare a maturității digitale au indicat apetit crescut pentru adopția tehnologiilor software moderne.

Potrivit Softlead Digital DNA, există 5 tipuri de încadrare din perspectiva culturii organizaționale în materie de digitalizare (de la compania reticentă până la cea pasionată de investiții în digitalizare).

„Contextul schimbărilor economice și politice din ultimele luni nu a influențat semnificativ deschiderea companiilor către digitalizare, ci doar a ponderat într-un interval definit intenția clară de implementare”, a declarat Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.

Marketingul și vânzările, printre cele mai digitalizate departamente

Departamentele de marketing, vânzări și achiziții sunt zonele din organizații unde, conform Softlead Digital DNA, companiile au deja soluții software implementate. Segmentul de management strategic se află, însă, la polul opus, cele mai multe firme neavând încă soluții software adaptate proceselor și activităților de business.

O analiză a recurenței proceselor și activităților de business din cele trei departamente cu apetit crescut pentru digitalizare indică faptul că în cele mai multe dintre companii acestea sunt considerate vitale nu doar pentru că dezvoltă și susțin fluxurile de vânzări, ci și pentru că sunt principalele zone de interes atât pentru IMM-uri, cât și pentru companiile mari și foarte mari. De asemenea, multitudinea de soluții software existente pentru aceste departamente oferă opțiuni reale de digitalizare, în timp ce costurile aferente pot fi susținute de orice tip de companie.

Cum aleg companiile soluțiile software potrivite

Un alt beneficiu esențial al folosirii Softlead Digital DNA este reducerea timpului necesar pentru procesul de selecție a aplicațiilor software potrivite. Conform datelor colectate în ultimele 12 luni, utilizatorii care finalizează raportul Digital DNA pot lua o decizie de achiziție cu până la 60% mai rapid, comparativ cu metodele tradiționale de căutare software. Acest lucru este posibil datorită corelării precise între nevoile interne ale companiei și specificațiile aplicațiilor disponibile pe platforma Softlead.

Softlead Digital DNA este utilizat frecvent și în etapa de auditare a proiectelor de digitalizare finanțate din fonduri europene, precum apelurile PNRR sau cele din cadrul programelor regionale. Raportul generat automat include recomandări personalizate, măsurători ale gradului de maturitate digitală și propuneri de soluții compatibile cu cerințele proiectelor, facilitând respectarea criteriilor de eligibilitate și eficientizarea bugetelor.

În 2024, Softlead Digital DNA a fost utilizat de companii din peste 20 de industrii, inclusiv producție, retail, servicii medicale, transport, distribuție și educație. Cele mai multe solicitări au provenit din regiunile București-Ilfov, Cluj, Timiș, Dolj și Brașov, ceea ce reflectă dinamica digitalizării în aceste zone.