Softlead, o platformă care ajută companiile să aleagă soluția software potrivită pe baza ADN-ului Digital, a dat publicității o serie de date privind statisticile de conversie.

Astfel, 39.1% dintre companiile care au solicitat o ofertă pentru digitalizare prin platforma Softlead au și ales un furnizor software. Datele sunt valabile pentru perioada ianuarie – septembrie 2022 și reflectă strict lead-urile generate prin www.softlead.ro.

De asemenea, 7% dintre companiile care au folosit Softlead pentru a identifica aplicația software potrivită, precum și o ofertă de preț, au în prezent discuții deschise cu furnizori IT pentru a stabili aspecte contractuale în contextul unei colaborări sau se află în așteptarea încasării granturilor dedicate. 14.3% au amânat pentru moment procesul de digitalizare.

”Softlead este principalul canal de lead generation local pentru companiile IT, așadar în ultimii 2 ani am construit un sistem de monitorizare a succesului achizițiilor și implementărilor software. Există două motive pentru care facem asta: în primul rând, pentru a ne asigura că fiecare companie care are în plan digitalizarea are acces la toate resursele necesare (inclusiv la cei mai buni furnizori), iar în al doilea rând pentru a ajuta companiile IT să construiască prin Softlead un canal de vânzări complementar, dar extrem de util și relevant”, spune Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.

Din totalul cererilor de ofertă primite prin platforma Softlead, doar 39.6% reprezintă companii care au renunțat la achiziții software, printre cele mai frecvente motive enumerându-se:

  • Lipsa de pe piață a unei soluții software 100% adaptată așteptărilor
  • Pierderea interesului pentru digitalizare, ca urmare a resetării priorităților și obiectivelor organizaționale
  • Bugetele pentru achiziții software depășeau estimările companiilor.

În 2022, prin platforma Softlead s-au primit cu peste 72% mai multe solicitări de oferte personalizate pentru soluții software comparativ cu anul 2021, valoarea totală a proiectelor fiind estimată la peste 6.2 milioane de euro, cu 50% mai mult decât în anul anterior.

În topul industriilor care au solicitat oferte pentru achiziții și implementări software se află companiile care oferă servicii (16.87%), domeniul medical (15.49%), producția (14.42%), construcțiile (11.66%), domeniul IT&C (8.1%), retail (5.83%), transport (4.6%) sau financiar (4.14%).