În acest moment, Softlead este folosit de peste 690 de companii IT care primesc solicitări de oferte software potrivite prin algoritmii platformei.
”Ne așteptam, încă de la finalul anului trecut, ca piața IT să treacă printr-o perioadă de fluctuații, generată atât de întârzierea etapelor de plată prin programul de finanțare PNRR, cât și de resimțirea primelor efecte ale scăderii cifrelor de afaceri ale unor jucători mari din principalele industrii de consum software. Și în acest caz, ca în multe alte sectoare economice, vorbim despre un efect de domino, care pleacă de la beneficiarii digitalizării și care se reflectă în scăderea cifrelor companiilor IT”, spune Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.
Softlead investește în menținerea unui flux constant de cereri de oferte software, astfel încât companiile IT din România să poată beneficia nu doar de un plus de promovare, ci și de o creștere a numărului de proiecte de digitalizare semnate.
De asemenea, procesul de precalificare asigurat de platformă asigură o eficientizare a bugetelor companiilor IT partenere Softlead, un aspect esențial în perioadele dificile. Astfel, companiile IT/software care fac parte din ecosistemul Softlead scad, în medie, cu până la 80 de euro pentru fiecare cerere de ofertă primită.
Profilul companiilor care prioritizează digitalizarea
Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, a crescut semnificativ numărul companiilor mari (cu cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro) care folosesc Softlead pentru a afla gradul de digitalizare curent și pentru a primi recomandări de soluții software și furnizori potriviți.
În continuare, persoanele care inițiază procesele de digitalizare sunt reprezentanții segmentelor de Top și Middle Management (peste 80%), iar industriile cu cel mai mare apetit pentru achiziții software sunt serviciile profesionale, producția și construcțiile.