Soulver e o platformă de consiliere psihologică și psihoterapie online care se întâmplă prin mesaje text și video, folosind platforme deja existente, practic întreaga magie fiind pe Slack.

Ideea i-a venit uneia dintre fondatoare, Alice Petrescu, după ce a devenit mamă și avea nevoie de suport și să vorbească cu cineva specializat: ”toți terapeuții mă chemau la cabinet, dar pentru mine era foarte dificil să plec. O dată pentru că stau departe de oraș, iar la sat nu există psihoterapie, și doi pentru că aveam un copil agățat de mine. Nu puteam să plec”.

Flexibilitate în terapie

Acela a fost momentul în care Alice a căutat alternative și a găsit soluții flexibile sub forma unor platforme de consiliere la distanță, un produs din State. ”Mi-am făcut cont la 12:00, am plătit și la 16:00 eram deja în terapie. Acesta e un mare avantaj atunci când ai o greutate care te apasă”.

Rapiditatea prin care clienții sunt conectați cu terapeuții este și unul dintre motivele de mândrie pentru Soulver, Alice povestindu-ne că recordul de matchmaking este de o oră de la momentul completării formularului până când clientul a primit un terapeut potrivit și a început consilierea.

Pe lângă rapiditate, un alt factor care diferențiază Soulver față de alte soluții de terapie online, este și varianta unei consultații prin text. Practic, un client își poate scrie problema, se poate descrie și poate pune întrebări sub un complet anonimat și fără să dea ochii cu terapeutul, totul prin texte.

Alice povestește că a împrumutat această variantă din modelul american, care pe ea a ajutat-o foarte mult: ”aveam foarte multe de spus și aveam nevoie doar de feedback. Pentru mine a fost soluția perfectă și din feedback-ul de până acum, observ că se pretează și pentru publicul român. Avem terapeuți care ne spun că acest combo de text și video e foarte benefic, mai ales la început, când clientul are multe de spus și așa poate să-și spună povestea organizat, terapeutul îi trimite niște teste, apoi se întâlnesc direct cu un background format și pot începe să lucreze la rezolvarea problemei fără să mai treacă prin faza inițială.”

Terapia online era o chestie exotică

Terapia online, înainte de pandemie, era o chestie exotică. În interviurile noastre inițiale cu psihoterapeuți și clienți, am aflat că mulți nu erau încă deschiși la terapia online, exista acest complex al canapelei freudiane. După pandemie, mulți și-au dat seama că suportul psihologic presupune ca omul ăla să ventileze și terapeutul să vină cu feedback, care poate la fel de bine să funcționeze și de la distanță.

Soulver a pornit în octombrie 2021, îi contorizează data de naștere când au avut și primul client pe platformă. Până la lansare, au avut interviuri cu terapeuți și oameni în terapie ca să învețe să-și construiască mai bine proiectul, apoi au căutat tool-uri pe care să le integreze, metode de plată și, desigur, terapeuți.

Aici au apelat la o campanie de înscrieri, moment în care au primit peste 250 de aplicații. Din acestea, au mers mai departe cu 10 terapeuți, pe care i-au verificat la Colegiul Psihologilor și le-au validat diplomele și specializările, urmând să crească numărul lor odată cu o creștere organică a clienților.

Mecanismul e simplu: utilizatorul intră pe site, completează un formular în care spune ce urmărește să rezolve cu Soulver și câteva date pe scurt despre el/ea. Formularul ajunge la grupul de terapeuți din platformă și cei care pot prelua cazul și se pricep la nevoia clientului ridică mâna. Apoi, clientul alege din top 3 sau top 5 specialiști. Astfel, alegerea e de ambele părți, ca să crească ratele unei chimii bune dintre client și terapeut.

Dar cumva fix acest proces e ce vor să rezolve prin aplicația la care lucrează deja și pe care speră s-o lanseze la sfârșitul anului: ”printr-un app scutești aceste procese, totul e mai rapid. Plus că ai aplicația cu tine mereu în buzunar, ai terapeutul cu tine acolo în telefon”.

150 de clienți în primele 10 luni

Soulver este o soluție creată cu fonduri 100% private, momentan nu au primit nicio finanțare, dar fondurile din alte surse sunt unul dintre obiectivele de dezvoltare. ”Am căutat finanțări, am participat la acceleratoare, am fost la pitchuri și la întâlniri cu investitorii, și toți ne-au spus același lucru: e o idee bună, nevoia există, dar avem nevoie de tracțiune”, ne explică Alice.

Pentru că lucrează cu fonduri proprii, și evoluția este una mai lentă, dar spune Alice că e una impresionantă pentru o creștere pur organică: ”în 10 luni de când suntem pe piață avem 150 de clienți. Și aici îi numără pe cei recurenți, plătitorii de abonamente, dar și acei one-timers sau oameni care au stat 2-3 luni, și-au rezolvat problema și au plecat”.

Grija de sine e pe Instagram, deci nu mai e un hedonism

Alice e încrezătoare însă în acest proiect, motiv pentru care a ales să se dedice 100% Soulver. Cu experiență profesională pe zona de legal în companii private și de stat și după o experiență antreprenorială în care a creat o școală de artă pentru adulți, Alice are alături 2 parteneri: Irina Deaconu care are și o firmă de arhitectură și Pavel Lupu, care a început ca UX designer la proiect, dar care a decis că vrea să facă parte din echipă, și el e mastermind-ul tehnic, directorul de produs.

Pe Soulver cel mai ieftin serviciu este de o ședință video individuală, care costă 169 de lei. Clienții Soulver au maxim 45 de ani, publicul nu trece de acest prag, ceea ce confirmă cumva interesul generațiilor tinere pentru self-care, dar și pentru servicii digitale.

Alice ne-a mai spus că acum se concentrează pe dezvoltarea aplicației, dar și pentru campanii de awareness, care să aducă Soulver în viețile cât mai multor oameni: ”cei care au fost la noi ne-au spus că i-a ajuta experiența și eu cred foarte mult în proiect și în creșterea lui inevitabilă”.

Pentru asta se bazează și pe comunitatea tech pe care a descoperit-o la acceleratoare precum InnovX, How to Web, Cluj Start-Up, dar și la web summit-ul din Portugalia de anul trecut. ”Ce-mi place la comunitatea de tech e că oamenii vor să te ajute pe gratis. După acceleratorul de la Cluj, mai primeam câte-un mail dacă mai avem nevoie de ceva, cum suntem. Am cunoscut oameni foarte deștepți cărora le suntem recunoscători, și știm că putem apela oricând la ei. O comunitate exact așa cum ar trebui să fie.”