Mind Your Business are loc pe 11 septembrie, la Nayam Events, în București, și este evenimentul în care vom prezenta rezultatele studiului prin care ne-am propus să realizăm primul barometru al sănătății mintale în rândul antreprenorilor din România. Pe lângă studiu, vom vorbi despre leadership, educație, piața muncii și sănătate în general.

Integrarea conceptului de wellbeing, inclusiv prin asigurări private de sănătate, este importantă nu doar pentru motivarea și retenția angajaților, ci și pentru crearea unui loc de muncă în care aceștia se simt apreciați și susținuți. Știm cu toții cât de important este să ne simțim bine acolo unde petrecem cea mai mare parte a timpului nostru, iar sănătatea, atât fizică, cât și mentală, joacă un rol esențial. De aceea, SIGNAL IDUNA vine în sprijinul antreprenorilor oferind soluții personalizate, adaptate nevoilor unice ale fiecărei echipe, pentru a asigura un mediu de lucru sănătos și echilibrat, indiferent de dimensiunea sau domeniul de activitate al afacerii.

Înscrie-te azi la Mind Your Business pentru a-ți rezerva locul în sală. Intrarea este gratuită, dar locurile sunt limitate.

Evenimentul este realizat de start-up.ro, Main Partner BCR, Gold Partner SIGNAL IDUNA, Silver Partners Zentiva Romania & Persedon, Event & Study Partner Autonom Group, Study Partner UNLOCK, Sponsor Complice.ro, cu sprijinul IMOD Flowers & Alcalia.

I-am întrebat pe speakerii evenimentului de ce e important să discutăm despre sănătate mintală, dar și cum văd ei conexiunea dintre binele minții și binele afacerii.

Mai jos răspunde Radu Savopol, cofondatorul rețelei de cafenele 5 to go, cea mai accesată franciză din România și locul 9 în topul european al lanțurilor de cafenele, ocupând și poziția de Președinte HORA începând cu anul 2023.

Antreprenor de succes, cu peste 20 de ani de experiență în domeniul HoReCa și o perspectivă inovatoare în domeniul său de activitate, Radu Savopol a avut viziunea dezvoltării businessului 5 to go în anul 2015, iar strategia pe care a implementat-o a condus la transformarea acestuia în unul dintre cele mai iubite branduri românești și la o evoluție spectaculoasă pe toate planurile, de la numărul de unități deschise – aproximativ 600 în acest moment – până la cifra de afaceri impresionantă.

1. De ce crezi că e important să vorbim despre wellbeing mintal în rândul antreprenorilor?

Pentru că percepția exterioară asupra antreprenoriatului nu atinge aproape niciodată acest subiect sensibil. Atunci când aducem în discuție antreprenoriatul, avem în focus wellbeingul financiar, strategia de business, notorietatea, succesul, rezultatele obținute. Însă antreprenoriatul înseamnă în egală măsură responsabilități, alegeri strategice, provocări, incertitudini, obligații dificil de gestionat, pe scurt, ups and downs. Iar în acest context, starea de bine emoțională și mintală este o provocare în sine. E important să înțelegem că a fi lider pe plan profesional nu este un barometru al succesului personal, iar obiectivele unui antreprenor trebuie să fie îndreptate și în această direcție, a echilibrului propriu și al celor din echipa pe care o conduce.

2. Care crezi că e aspectul în construirea unui business care poate aduce cea mai mare presiune în rândul antreprenorilor?

În general, este vorba de acele situații imprevizibile, care nu țin de tine și pe care nu le poți controla în totalitate. De exemplu, contextul economic incert, schimbarea legislației sau măsurile fiscale impuse peste noapte în domeniul în care activezi. Un alt factor de stres sunt obligațiile pe care le ai, nevoia de a menține standardele ridicate pe care le-ai setat, de a fi mereu cu un pas înaintea trendului, iar asta presupune de multe ori să-ți asumi riscuri, să iei decizii a căror finalitate nu o cunoști în totalitate și care înseamnă, inevitabil, presiune și suprasolicitare.

3. Cum ai defini motivația unui antreprenor și cum a fost la tine: ce te-a ajutat să continui, ce unealtă legată de mindset și echilibru mintal?

Mindsetul este de bază în orice domeniu și în orice activitate, iar pentru un antreprenor este un aspect vital, pentru că atitudinea, energia și încrederea pe care le ai în tine, în deciziile tale și în businessul tău, le transmiți și celor din jur, colegi, parteneri, concurenți, clienți. Personal, am fost dintotdeauna o fire curioasă, ambițioasă, iar atitudinea pozitivă și curajul de încerca lucruri inedite cred că au cântărit mult în parcursul meu antreprenorial. Este esențial să existe un echilibru în toate, iar pentru mine personal, poate factorul motivațional cel mai important sunt oamenii pe care îi am alături, echipa cu care lucrez, familia mea, fiecare client mulțumit, care are cuvinte de laudă la adresa noastră. Feedbackul pe care îl primesc, rezultatele pe care le obțin mă impulsionează în fiecare zi să fac lucrurile să meargă bine.

4. Cum te simți când te gândești la business-ul fondat de tine. Definește ceea ce simți printr-o emoție/ o stare.

Nu vreau să par lipsit de modestie, dar de fiecare dată când mă gândesc la ceea ce am realizat, sunt mândru că am ajuns în acest punct, de echipa cu care lucrez, de toate obiectivele pe care le-am setat și le-am atins până acum. Aș spune că este un mix de mândrie și recunoștință.


Îl poți asculta pe Radu discutând despre antreprenoriat, leadership și wellbeing mintal la evenimentul Mind Your Business, pe 11 septembrie, la Nayam Events în București. Rezervă-ți locul și vino să afli cum este viața unui antreprenor român, ce-l motivează, ce-l stresează, ce-l bucură și ce-l întristează.