Investory este un startup care a absolvit grupa Grinders a acceleratorului InnovX-BCR din 2021, și unul dintre căștigătorii Innovators for Children 2022.

Pe lângă joc, Investory a lansat și cursurile online de educație financiară pentru copii. De la lansare și până în prezent, Investory are 241.000 de utilizatori, ce petrec în medie 23 de minute accesând misiuni din universul financiar, atât în limba română cât și în engleză.

Utilizatorii provin din 49 de țări printre care România, Statele Unite, Marea Britanie, Turcia, Italia, Suedia, Olanda (sau chiar Filipine, Indonezia, Arabia Saudită).

1. Echipa de fondatori și motivația lansării startup-ului. Principala problemă identificată în piață și pe care vreți s-o rezolvați.

Echipa noastră este formată din 2 prieteni care își doresc să pregătească un viitor financiar mai bun pentru copiii lor. Avem experiență susținută în educație timpurie, pedagogie, management, business și startups.

Noi ne formăm obiceiurile financiare până la vârsta de 7 ani, însă sistemul de învățământ nu are nimic prevăzut în program vizavi de acest subiect foarte important. Educația financiară timpurie învață copiii să gândească critic, să rezolve probleme și să ia decizii potrivite pentru ei și viitorul lor. Scopul nostru este să oferim copiilor instrumentele cu ajutorul cărora aceștia să-și construiască un viitor financiar fără griji.

2. Stadiul în care se află startup-ul în momentul de față și care sunt planurile pentru 2023?

Investory este prezent peste tot în lume prin intermediul Google Play și Appstore astfel încât fiecare copil din lume să aibă acces gratuit și facil la educația financiară de bază. Până în momentul de față avem utilizatori din peste 40 de țări iar cei mai activi jucători sunt din România, Moldova, Țările Nordice, Franța, Italia, Grecia, Turcia și SUA. Avem 250.000 de utilizatori care au învățat concepte de educație financiară de bază. Jocul are 3 capitole iar complexitatea crește de la un capitol la altul. La începutul anului 2023 am lansat și o platformă de educație financiară prin care copiii învață despre bani și instrumente financiare iar la finalul fiecarui capitol își pot verifica cunoștințele prin intermediul unor teste.

3. Ce investiții inițiale pentru lansare au fost necesare și investiții căutate/primite extern în momentul de față?

Investory a fost susținut de investitorii acestuia cu o investiție de 300.000 de euro.

4. Concurența reală din piață în momentul de față și ce face compania diferit de celelalte existente acum?

Din păcate, concurența noastră pe acest segment de vârsta este aproape inexistentă. în unele grădinițe sau școli există activități opționale de educație financiară însă de scurtă durată. De obicei în săptămâna Altfel. Restul cursurilor și cărților de educație financiară sunt destinate adulților, având un limbaj greoi și neinteresant pentru copii.

Ceea ce face Investory diferit este faptul că a încorporat concepte financiare "plictisitoare" pentru copii într-un joc. Pentru copii, jocul nu are nicio legătură cu banii. Acestia se mută pe o nouă planetă și trebuie să vadă ce se întâmplă acolo. Jucătorii află că detectivul Ace lucrează la un caz interesant: planurile pentru cea mai bine vândută jucărie de pe planetă au fost furate. Copiii, împreună cu detectivul trebuie să afle cine a furat acele planuri.

Pentru a rezolva această misiune, copiii trebuie să finalizeze mai multe sarcini și aventuri prin care învață (și exersează) diverse concepte financiare. Copiii isi construiesc prima lor afacere și încep să facă bani, ceea ce le va permite să treacă la nivelul următor. Acțiunile pe care le fac în joc îi învață o etică financiară de bază și conceptele financiare de care au nevoie.

5. Dacă ar fi să explice unei bunici startup-ul lor cum ar face asta în câteva rânduri:

Un joc pe care îl joci tu singură pe telefonul mobil. O să înveți despre bani. Cum să-i faci, cum să-i înmulțești și cum să ai grijă de ei.

6. Cel mai dificil aspect în a lansa și construi un startup în România?

Lipsa banilor. Apetitul de risc al investitorilor este scăzut. Astfel, pentru un startup edtech cu un public B2C este destul de greu să ridice o investiție deoarece business-ul este văzut ca unul riscant. De asemenea, interesul pentru educația financiară este, în mare parte la nivel declarativ. De regulă, investițiile în educatie sunt puține.

Totodată, despre aspectele contabile și legale nu te învață nimeni. Cum să-ți faci contabilitatea la firmă și care sunt regulile din perspectivă legală. Toate astea le afli pe parcurs sau, dacă-ți permiți, ai un consultant care te sfătuiește.

7. Unde va fi startup-ul în 2024? Care sunt milestone-urile pe care vrei să le atingi?

Ne dorim să extindem conținutul jocului. Asta înseamnă să creăm mai multe povesti repetitive în cadrul fiecărui capitol. De asemenea, dorim să obținem o investiție pentru a realiza aceste povești.

8. Cea mai grea întrebare pe care ai pune-o într-un interviu către… tine?

Ați pus-o voi deja. Cum ai explica business-ul tău bunicii? Dacă știi să explici ceea ce faci, în cuvinte simple, înseamnă că îți este foarte aproape informația și îți este clar care ți-e obiectivul și cum să-l atingi.

9. Un sfat pentru fondatorii de startup-uri din România din experiența ta?

E foarte la moda să ai startupul tau. Dar nu e musai. Îți faci un startup doar dacă simți că e pentru tine viața de antreprenor (e de lucru, nu glumă) și dacă într-adevăr ai găsit o soluție la o problema care afectează multă lume.