Astfel, a pus bazele startup-ului Volvero pentru a simplifica și a inova întreaga experiență a utilizatorului, știind că astfel poate avea un impact pozitiv și asupra problemelor de mediu și schimbărilor climatice.

”Facem sharing de case, de ce nu am face la fel și cu mașinile atunci când nu le folosim?”

1. Echipa fondatoare și motivația de a lansa startup-ul. Principala problemă identificată pe piață și pe care doriți să o rezolvați.

Echipa este formată din 3 fondatori, 4 angajați, 3 stagiari și 4 freelanceri cu 4 consilieri seniori în consiliul nostru de administrație.

  • Kayode Alao, COO, gestionează parteneriatele și operațiunile din cadrul organizației pentru a se asigura că compania integrează partenerii potriviți pentru un succes comercial sporit, pe baza experienței sale de 10 ani ca profesionist în achiziții și inginer civil în proiecte multinaționale de dezvoltare a infrastructurii la scară largă. El este membru al Global Solutions Initiative (Berlin) și a fost nominalizat ca mentor de către Cupa Mondială pentru Antreprenoriat (EWC) și Misk Global Forum pentru a mentor proiecte de startup în Barbados și El-Salvador.
  • Marco are o educație intersectorială. A studiat finanțele la Universitatea din Verona și a obținut al 2-lea Master în Private Equity de la Camera de Comerț din Luxemburg. Și-a petrecut primii ani ai carierei lucrând pentru un Hedge Fund înainte de a-și înființa propriul startup, Volvero. Datorită efortului de la Volvero, a primit o bursă Fulbright și a petrecut 6 luni la Londra participând la Startup Leadership Program și 1 an în San Francisco, susținând Autotech VC și urmând cursuri de antreprenoriat la Universitatea Stanford. Mai recent, a fost selectat dintre cei 2500 de candidați pentru primul Master ENI Corporate University în Antreprenoriat Durabil.
  • Emre Yigit Alparslan, Head of Product, conduce echipa de produse și dezvoltare la Volvero. El este responsabil pentru construirea unei echipe de dezvoltare și design, gestionarea foii de parcurs a produsului și orice este legat de partea tehnică a organizației. Are o experiență în informatică cu o pregătire antreprenorială de succes. El a livrat peste 10 aplicații mobile pe diferite piețe și a sfătuit mai multe startup-uri să construiască echipe de dezvoltare și produse. El a consultat mai multe companii de-a lungul carierei sale, inclusiv companii proeminente precum WordPress.com.

Ai fost vreodată îndrăgostit? Ei bine, fondatorul nostru, Marco, locuia departe de iubita lui și trebuia să închirieze o mașină pentru a o vizita în weekend. Nu existau alte opțiuni convenabile. Închirierea unei mașini nu a fost o sarcină ușoară, deoarece există o mulțime de obstacole de care te lovești atunci când vrei o mașină de închiriat: există restricții de vârstă, trebuie să ai cardul și finanțele potrivite, ca să nu mai vorbim și despre costurile destul de mari.

Societatea modernă are nevoie de noi alternative eficiente de transport. Într-adevăr, transportul public este aglomerat, inflexibil sau absent, mai ales în zonele extraurbane. În același timp, serviciile de închiriere de mașini sunt rigide și costisitoare, astfel încât persoanele care nu dețin un vehicul privat sunt restricționate de la libera circulație.

Totuși, deținerea de mașini nu este fezabilă având în vedere că societatea se confruntă cu o subutilizare ridicată a vehiculelor, mașinile neutilizate în 96% din timp, ocupând locuri de parcare și producând poluare. Aceasta include corporațiile care dețin vehicule care ar putea fi monetizate și dealerii de mașini care caută noi modele de afaceri, deoarece milenialii nu sunt interesați de achiziționarea de mașini.

Problema, prin urmare, are trei dimensiuni: oamenii care au nevoie de transport economic pentru diferite nevoi, proprietarii care au nevoie de reducerea costurilor vehiculelor și problema supraproducției și subutilizarii vehiculelor care contribuie la poluare și risipa de resurse.

2. Unde este startup-ul în acest moment și care sunt planurile pentru 2022.

Startup-ul este activ în Italia și, după un pilot internațional de succes la Bruxelles, în mai 2022, acum creștem afacerea. Planul pentru 2022 este să încheiem anul cu venituri de 120.000 euro și să angajăm cel puțin încă 3 persoane până în decembrie 2022.

3. Ce investiții inițiale de lansare au fost necesare și investiții căutate/primite extern în acest moment?

Pentru a lansa suma de bani necesară este de aproximativ 800.000 de euro pentru dezvoltarea tehnologiei, plata licențelor și a costurilor cu personalul și consilierea experților din industrie. Și marketing, desigur. Până acum am primit 300.000 de euro de la VC precum The EIT Urban Mobility, EIT Impact Hub și Impact Hub.

4. Concurența reală pe piață în acest moment și ce face compania diferită de celelalte existente acum?

Volvero este o schimbare a pieței datorită salturilor de inovație tehnologică. Volvero este primul startup care folosește tehnologii avansate combinate cu un serviciu de car-sharing.

În primul rând, oferă polița de asigurare care acoperă diverse tipuri de vehicule (autoturisme, motociclete, vehicule de agrement, autoutilitare etc.) ale proprietarilor privați și comerciali. Mai mult, folosește tehnologia pentru analiza datelor despre comportamentele șoferilor. Software-ul încorporat în aplicație se bazează pe datele produse de senzorii telefoanelor mobile ale șoferilor (GPS, giroscop și accelerometru). Colectează date în timpul conducerii și efectuează analize de date (AI) pentru a oferi scoruri utilizatorilor și terților, reducând comportamentele periculoase ale utilizatorilor prin gamification, recompensându-i cu credite care pot fi cheltuite în programul de parteneriat. Toate datele, contractele și asigurările sunt stocate într-un registru distribuit (blockchain), permițând o transparență îmbunătățită a datelor, fiabilitate și securitate maximă.

Principalii noștri concurenți globali sunt Turo și Getaround, în timp ce există alți mici concurenți locali în SUA și UE.

5. Dacă ar trebui să-și explice startup-ul unei bunici, cum ar face-o în câteva rânduri?

Volvero este o aplicație prin care poți folosi mașina altcuiva, un spațiu care conectează proprietarii cu persoanele care au nevoie de autovehicule, economisind timp și bani.

6. Cel mai dificil aspect in lansarea si construirea unui startup in Romania?

Probabil lipsa unui mare ecosistem antreprenorial cu manageri valoroși cu expertiză internațională și lipsa conexiunii cu ecosistemele globale. Lipsa de capital și pentru companiile aflate în stadiu incipient.

7. Unde va fi startup-ul în 2024? Care sunt reperele pe care doresc să le atingă?

În 2024, suntem în direct pe 5 piețe din UE, cu o echipă de peste 45 de persoane și generând venituri de peste 10 milioane EUR.

8. Un sfat pentru fondatorii de startup-uri din România din experiența lor?

Nu-ți fie frică să îndrăznești; mergeți în profunzime și vizitați diferite ecosisteme. Conectează-te cu alți fondatori și fake it till you make it.