La două luni după ce a fost lansată, aplicația bonapp.eco, cofondată de Gregoire Vigroux, a primit 800.000 de euro investiție de la grupul francez Up Coop, ROCA X, Early Game Ventures și fondul Impact Ventures din Ungaria.

Odată cu această investiție, bonapp va investi în vânzări și marketing pentru a ajunge la Cluj, Timișoara și Iași, dar și în alte țări din Europa de Est. În momentul de față, a anunțat cofondatorul companiei, bonapp caută City Managers în aceste orașe.

În prezent aplicația include supermarketuri, hipermarketuri, restaurante, magazine, brutării, cafenele și hoteluri. Lansarea în alte orașe din România este planificată pentru T1 2022, în timp ce extinderea în alte țări din regiune va începe în T2.

Ținta bonapp.eco este să ajungă la 5.000 de locații și la 30 de milioane de alimente în 2023. În ultimele două luni când aplicația a putut fi folosită ea a fost descărcată de 10.000 de utilizatori și aceștia au putut să cumpere 1.000 de porții de mâncare ce altfel ar fi fost aruncate, cu un cost mediu de 5 euro.

În momentul de față bonapp.eco are 100 de parteneri, printre care Accor, Cora, foodpanda, Penny Romania și Starbucks.

”La nivel global se irosește 40% din cantitatea totală de alimente, conform World Wildlife Fund. Numai risipa de alimente este cauza pentru 10% din emisiile de gaze cu efect de seră, la nivel mondial. Pe lângă exacerbarea schimbărilor climatice, risipa alimentară provoacă pierderi semnificative retailerilor. În România, într-o țară în care mâncarea este scumpă, sunt aruncate anual 5 milioane de tone de alimente. Consumatorii români își alocă aproape 40% din buget pentru alimente și băuturi! bonapp.eco transformă aceste provocări de mediu, economice și sociale într-o oportunitate de afaceri durabilă, în beneficiul tuturor. Soluția noastră este un câștig pentru consumatori, un câștig pentru comercianții de produse alimentare și un câștig pentru planetă”, spune Grégoire Vigroux, cofondatorul bonapp.eco.