După 15 mai vom putea ieși din casă fără declarația pe proprie răspundere, ceea ce înseamnă că vom fi mai mulți în oraș, la magazine sau la farmacii. Deși probabil întoarcerea la viața obișnuită va mai dura până când vom avea un vaccin care să ne protejeze cu totul de coronavirus, lucrurile vor deveni și mai complicate.
În acest context, am dat peste un startup din Italia care poate face o soluție care să adapteze viața la coronavirusul din jurul nostru. Ufirst este un startup care permite magazinelor fizice să implementeze un sistem digital de coadă. Practic, odată implementat, sistemul îți permite să iei „un număr de ordine” în aplicație și pe măsură ce numerele sunt folosite poți să te duci la supermarket și să intri doar atunci când ai nevoie. Cu ajutorul tehnologiei supermarket-urile pot menține un control constant al fluxului de clienți, iar aceștia să-și programeze vizitele exact când e nevoie.
Ufirst avea anul trecut 700.000 de download-uri și jumătate de milion de clienți activi. Aplicația prin care poți crea bonuri de ordine online poate folosi serviciilor publice (ANAF, de exemplu), băncilor, poștei, trenurilor, aeroporturilor, cinematografelor, universităților și unităților din retail.
Anul trecut activau în Franța, Spania, Italia, Croația, Belgia și Ungaria și colaborau cu diverse instituții publice și private pentru a le simplifica procesul de acces cu ajutorul tehnologiei. Pe termen lung, pentru business-uri e o posibilitate prin care pot să-și optimizeze fluxul de clienți, să știe în permanență câți oameni așteaptă și să îi protejeze în perioada post-stare de urgență. De asemenea, de multe ori din cauza aglomerației se pierdeau bani.
Dincolo de rezervările online, coada se poate face și la fața locului. De exemplu, cu ajutorul aplicației scanezi un cod QR și primești un bon de ordine. Asta înseamnă că poți aștepta afară sau poți să te duci să faci cumpărături și știi în permanență când îți vine rândul.