Pitch-ul va fi prezentat astăzi, 24 martie, în cadrul Demo Day Commons Accel. Demo Day pentru cohorta 3 din Commons Accel are loc începând cu ora 18.

Andrei Pitiș și-a anunțat deja intenția de a face o investiție prin Simple Capital.

RE-Collections este un startup cofondat de Adriana Ancuța și Andreea Cartu. Cele două antreprenoare au fondat anterior Garderoba Infinită, un startup despre care vă povesteam în 2018. Garderoba Infinită adresa femeile care au în garderoba lor produse pe care le-au purtat o dată sau niciodată, nu ai avut timp să le returneze sau au așteptat un moment mai bun pentru a le purta. Investitorul Andrei Pitiș susținuse financiar și proiectul Garderoba Infinită.

Soluția RE-COLLECTIONS constă într-o schimbare de paradigmă necesară în contextul pandemiei, care a mutat un segment important de cumpărători din mediul offline la cel online. Site-urile de ecommerce sunt construite bottom-up, adică de la produsele din stoc pe care le afișează cât mai divers, cu ajutorul atributelor de filtrare și sortare în ideea de a veni în întâmpinarea unor tipologii de clienți.

RE-COLLECTIONS este o platformă construită top-down, pornind de la profilul fiecărui client, acestuia urmând să i se afișeze personalizat ținute care să se potrivească atât cu forma corpului lor cât și cu preferințele stilistice și cromatice.

”Problema de la care am pornit constă în faptul că shoppingul online este, în multe situații, o loterie: produsele comandate nu se potrivesc ca mărime/croială cu forma corpului sau cu stilul celei care le-a comandat. Din aceste motive, rata de retur a magazinelor online este în medie de 25%, comparativ cu magazinele offline unde această medie este de doar 8%. Diferența atât de mare este dată de faptul că într-un magazin brick & mortar există cabine de probă iar online-ul nu poate suplini, în momentul de față, lipsa acestora”, ne povestește Adriana Ancuța, fondatoarea startup-ului.

Un trend în ecommerce-ul de fashion impus de pandemie este cel al personalizării experienței de cumpărare. Cumpărătorii au devenit mai responsabili, cumpărăturile din impuls au scăzut, așa că acum aceștia cântăresc de 2 ori dacă un produs este potrivit sau nu cu nevoile lor.

Beneficiile aduse de RE-COLLECTIONS țin atât de reducerea timpului petrecut într-o sesiune de cumpărare cât și de eficientizarea bugetului alocat pentru noi achiziții. Algoritmul creat cu insight-uri de la stiliștii vestimentari din echipa noastră oferă ținute complete, alcătuite din rochie, pantofi și o geantă. Componenta de avatarizare va permite fiecărui user să vadă rochia din ținută direct pe corpul ei (ca o oglindă digitală), în felul acesta evaluând mai bine dacă ținută aceea este sau nu pe gustul ei.

Echipa este formată din Adriana Ancuța și Andreea Cartu (co-founderi Garderoba Infinită), precum și din Adrian Lungu (CTO), Raoul Savos (data scientist, cu experiență de peste 10 în ecommerce) și Irina Markovits (stilist vestimentar și personal shopper cu experiență de peste 15 ani).

“Planul nostru este că această platforma să se transforme într-o aplicație pe care să o putem lansa internațional în 2022. Pentru moment avem o lista de așteptare de 1000 de user prospecți, iar după primul an ne dorim să ajungem la 10.000 de useri din România. Piață locală de ecommerce este una foarte atractivă pentru noi în acest moment, estimările fiiind că anul acesta valoarea ei va depăși pentru prima dată pragul de 1 miliard de euro”, concluzionează Adriana Ancuța, CEO RE-COLLECTIONS.