Pe o piață unde comerțul electronic a crescut cu 32% față de 2020, conform unui studiu Euromonitor realizat de Google România, în care aproximativ două treimi dintre companii (64%) consideră că pandemia a declanșat nevoia de inovație, bazat pe un studiu Confidex, și peste 70% declară că a fi sustenabil este acum o prioritate pentru business, prezentat într-un raport EY România, IMM-urile și start-up-urile sunt cele mai afectate de presiunea de a se adapta rapid la schimbarea comportamentelor consumatorilor, menținând în același timp compania pe linia de plutire.
O concurență online în creștere, necesitatea de a reduce impactul asupra mediului prin întregul lanț de distribuție, creșterea cererii de ambalaje afectată de capacitatea limitată a fabricilor și de lipsa materiilor prime contribuie la creșterea costurilor pentru afaceri. Pentru a supraviețui, mărcile locale trebuie să investească în crearea de valoare și să se diferențieze prin oferirea de noi experiențe de ambalare care pot influența deciziile de cumpărare, pot inspira clienții să recomande produsele și pot crește rata de retenție.
Packhelp Studio este conceput să sprijine dezvoltarea întreprinderilor mici în procesul de adaptare la o piață dificilă în care colaborările sunt esențiale, și a răspunde cererii crescute de ambalaje din regiune.
Brandul aduce inovație pe piață prin oferirea unui număr record de cantități minime de comandă, putând prelua comenzi de loturi mici de minimum 30 de articole, dar și solicitări mai complexe. Conectând brand-uri de orice mărime cu furnizori de ambalaje din întreaga Europă prin intermediul unui software inedit, editorul online permite crearea de ambalaje personalizate în câteva minute ce sunt livrate în doar câteva zile.
Cu ajutorul unei tehnologii revoluționare brevetate care dă frâu liber creativității, accelerează dezvoltarea ambalajelor și automatizează activitățile recurente, precum și a unei cooperări strânse cu furnizorii săi, compania poate oferi cotații instantanee, făcând procesul la fel de ușor ca orice cumpărătură online. Serviciile sale competitive includ și accesorii de ambalare, cum ar fi bandă adezivă, cutii de transport, pungi, felicitări cu mesaje de mulțumire și multe altele, funcționând ca un partener unic pentru toate cerințele de ambalare, indiferent dacă este vorba de o cutie de vin, o geantă sau un pachet pentru integrarea în echipă a noilor angajați.
Packhelp le oferă clienților săi opțiunea de a alege materiale sustenabile și a face comenzi personalizate. În plus, în funcție de cantitatea comandată, sunt plantați mai mulți copaci decât resursele utilizate cu ajutorul unui proiect de împădurire derulat împreună cu One Tree Planet. Mai mult, pentru fiecare țară nouă în care se extinde, Packhelp colaborează cu artiști locali pentru a crea noi modele de ambalaje. În cazul României, este vorba de Sebastian Pren.
Studii de caz
Promovarea ambalajelor durabile (oferirea de ajutor clienților în a face alegeri mai prietenoase cu mediul)
- BUVA
Liliana Dima, fondatoarea brand-ului de articole textile pentru bebeluși și copii Buva Boutique, privește ambalajul produselor sale ca pe o strategie de marketing care ajunge la 100% din clienți, acordându-i o mare importanță. Pe lângă oferirea de produse de înaltă calitate, acestea trebuie să fie și sustenabile, pentru că ce e benefic pentru planetă sigur e potrivit și pentru pielea sensibilă a bebelușilor. Liliana spune: „Aveam nevoie de ambalaje care să arate delicat, elegant și să ofere o experiență de unboxing care să reflecte valorile brandului, dar în același timp să fie foarte rezistente la transport. În plus, pentru că sustenabilitatea este un principiu cheie pentru noi, lucrând cu materiale textile certificate STANDARD 100 by OEKO-TEX® și GOTS (Global Organic Textile Standard), știam că trebuie să găsesc ambalaje care să se alinieze direcției eco-friendly. Prin Packhelp am găsit soluția care să bifeze toate cerințele și m-am bucurat de un proces foarte simplu de creat un design ingenios al cutiilor. Am cunoscut o echipă tânără, atentă la cerințele noastre, întotdeauna deschisă către client, cu produse personalizabile versatile, de foarte bună calitate. Suntem o piață care are mare nevoie de ambalaje moderne, ce respectă standarde de sustenabilitate. Acest serviciu îmi va fi de folos și pentru următorul pas în business, extinderea Buva pe piața internațională.”
Reducerea excesului de ambalaje (îndrumarea clienților cu privire la modul în care pot reduce la minimum cantitatea de ambalaje pe care le folosesc)
- LUNET EYEWEAR
Alexandru Gugurel, product manager Lunet Eyewear, un brand local de ochelari de vedere și soare, a revoluționat modelul de business din industria oftalmologică, eficientizând procesul de producție și distribuție. Alexandru explică: „Încă de când ne-am lansat în 2019 am ales să lucrăm cu PackHelp. Inițial motivul a fost gama variată de modele de cutii de transport, designul fiind un element diferențiator pentru noi, și un raport foarte bun calitate/preț. Colaborarea cu ei a mers foarte bine și că am ajuns la concluzia că Lunet și Packhelp împărtășesc aceleași valori. Preocuparea lor pentru sustenabilitate și responsabilitatea pe care și-o asumă în acest sens sunt principalele motive pentru care alegem în continuare acest furnizor, care ne permite să reducem și costurile suplimentare pe care de obicei clienții le suportă.”
Democratizarea accesului la ambalaje personalizate (ajutarea tuturor tipurilor de companii să aibă o experiență de unboxing excelentă) și îmbunătățirea colaborării pentru a stimula inovația (stabilirea de noi metode de colaborare între mărci și furnizori)
- ZAMIR
Doi antreprenori din Cluj-Napoca, pe numele lor Bene Laszlo și Ionel Timiș, au creat Zamir, brand-ul neconvențional de șosete colorate. Ei povestesc: „Noi nu vindem șosete colorate, noi vindem fericire, așa că punem mare accent pe experiența pe care o are clientul, de la primul contact cu brand-ul până în momentul în care primește produsele comandate și le îmbracă. Ambalajul a reprezentat un pas esențial în această direcție; el ne ajută să transmitem clienților și mai multă energie pozitivă și bucurie.” Aceștia au optat pentru cutii de carton colorate de curierat Packhelp care să poată găzdui 6 perechi de șosete pentru oameni care pun accent pe stilul lor vestimentar și le plac experiențele vizuale, inclusiv cele de unboxing. Pentru că și Zamir are o misiune sustenabilă, sunt atenți ca și ambalajul să reflecte și transmită o atitudine eco-friendly.
Packhelp a angajat deja personal local pe posturi de Customer Support Representative, Account Manager și Content Specialist pentru a servi mai bine clienții locali din România. Accesarea site-ul Packhelp și a editorul virtual poate fi făcută în limba română, iar plățile pot fi procesate în moneda locală.
Editorul virtual creat de PackHelp, care vine la pachet cu o gamă largă de ambalaje personalizate, oferă utilizatorilor ocazia de a da viață ideilor și de a-și pune în practică creativitatea, lăsând în cele din urmă o impresie pozitivă în mintea clienților finali. Modelele 3D îmbunătățite oferă o reprezentare mai precisă a materialului pentru a crea o imagine cât mai clară despre cum va arăta designul final al cutiei. Logo-ul clientului poate fi acum redimensionat și mutat automat în zonele cele mai des folosite ale cutiei, dacă este necesar. Culorile din logo pot fi apoi atribuite altor elemente ale cutiei, păstrând întregul design în aceeași paletă de culori. Modelele dinamice oferă peste 25 de opțiuni care pot fi editate în continuare, în timp ce noi forme și fonturi au fost, de asemenea, introduse. Ambalajele sustenabile pot fi și ele semnalate prin imagini relevante cu un simplu click.