După ce 50 de startup-uri au făcut un pitch în semifinale, 5 au ajuns pe scena finală la TechChill Milano. Ele au fost:

  • Footprints AI - România - unealtă AI pentru retail
  • Soource - Italia - AI-driven sourcing și negociere
  • LetsData - SUA - unealtă AI care detectează trenduri și anomalii în comunicațiile online
  • Toggle - Marea Britanie - verficarea identității în infrastructură distribuită
  • Drype Cocktails - Italia - concentrat solubil în apă pentru alcool

Compania a închis anul 2022 cu un portofoliu de 15 clienți, 80% dintre aceștia fiind din România. Pentru 2023, Footprints AI vizează dublarea numărului de clienți.

Cât privește verticalele de retail de interes major, Footprints AI vizează, cu precădere, domeniul alimentar, centrele comerciale și mall-urile, zona de convenience retail (comerț cu amănuntul), companiile de servicii financiare, cele din domeniul auto, telecom și farma.

Footprints AI le oferă brandurilor posibilitatea de a livra mesaje publicitare către audiențe, pe baza comportamentului prezis de cumpărare din offline al consumatorilor, și atribuie impactul pe care investițiile în promovare îl au în creșterea vânzărilor din spațiile de comerț offline.

În prezent, soluția de Retail Media oferită de Footprints AI este folosită de companii precum INGKA Holding B.V. (operator al magazinelor IKEA), Majid Al Futtaim (conglomerat în industria imobiliară și de retail din EAU), NEPI, Vienna Insurance Group, Jaguar, Hyundai, Land Rover, Erste Group, First Bank și Țiriac Group.

În total au fost 316 aplicanți din 30 de țări, iar 50 au intrat în semifinale. Un juriu de 42 de specialiști a ales startup-urile, uitându-se la ideea de business, scalabilitate și echipă.

TechChill e un eveniment lansat inițial la Riga, în Letonia, în 2012. A crescut și a devenit un eveniment de peste 2.500 de participanți, iar ulterior s-a extins și în afara granițelor, în Italia.