Extindere rapidă în Europa pentru Unfrosen
Pentru Unfrosen, 2024 a marcat extinderea în nouă țări adiționale față de România: Bulgaria, Ungaria, Grecia, Polonia, Lituania, Letonia, Slovacia, Moldova și Slovenia. Această expansiune a adus platformei posibilitatea de a-și consolida rețeaua de parteneriate și de a răspunde eficient cerințelor tot mai complexe din retailul european.
Unfrosen.com a semnat în 2024 contracte cu unii dintre cei mai importanți retaileri și branduri din Europa, a căror cifră de afaceri anuală cumulează miliarde de euro. Prin integrarea cu lanțurile de aprovizionare ale marilor jucători, Unfrosen.com oferă soluții eficiente de valorificare a stocurilor în surplus și de susținere a unei economii circulare
Cine sunt cumpărătorii de pe Unfrosen.com
Clienții platformei sunt magazine de fashion, fie că vorbim despre cele cu prezență fizică, magazine online sau noul tip de comercianți care își prezintă produsele prin transmisiuni live pe TikTok, ajungând în timp real la mii de urmăritori. Pentru a respecta cerințele brandurilor și retailerilor care doresc un mediu de încredere, Unfrosen.com impune condiții stricte de acces: compania trebuie să fie activă în comerțul modei, iar fiecare cont este verificat manual de către echipa Unfrosen. Stocurile listate pe platformă sunt disponibile exclusiv membrilor aprobați, iar Unfrosen asigură confidențialitatea totală, fără a dezvălui identitatea cumpărătorilor sau a vânzătorilor.
Comercianții care utilizează platforma Unfrosen cheltuiesc în medie 1.600 EUR pentru fiecare comandă, efectuând frecvent mai multe comenzi într-o singură lună. Aceștia pot fi antreprenori la început de drum cât și jucatori consacrati cu vânzări anuale de peste 10 de milioane EUR.
Cel mai activ client a plasat in anul 2024, peste 130 comenzi (echivalentul a 176.000 EUR) in platforma Unfrosen, aceasta fiind principala sursa de aprovizionare pentru magazinul respectiv.
Prin flexibilitatea și diversitatea stocurilor disponibile, Unfrosen le oferă tuturor posibilitatea de a găsi produsele potrivite și de a-și optimiza lanțurile de aprovizionare, indiferent de dimensiunea sau etapa de dezvoltare a afacerii.
Contextul industriei și tendințe de piață
La nivel european, industria de fashion și retail se confruntă cu provocări majore: stocuri excedentare, sezonalitate, fluctuații de cerere și o atenție sporită către sustenabilitate.
În acest context, soluția B2B pe care Unfrosen.com o oferă – de la valorificarea stocurilor rămase nevândute până la integrarea rapidă în noi piețe și distribuția inteligentă a produselor – răspund unei nevoi reale a pieței. În plus, presiunea reglementărilor europene și a standardelor de mediu determină brandurile să acorde o mai mare atenție reutilizării, revânzării și gestionării eficiente a fluxului de marfă, pentru a reduce risipa și amprenta de carbon.
„Retailerii și brandurile care folosesc platforma Unfrosen descoperă rapid că beneficiază de acces imediat la o rețea activă de peste 3.000 de magazine, reușind astfel să-și lichideze stocurile în doar câteva zile.,” declară Ciprian Dudulea, co-fondator Unfrosen.com. „Faptul că unii dintre cei mai mari jucători din fashion și retail se alătură platformei noastre confirmă că Unfrosen ajută companiile să își îmbunătățească cashflow-ul și să își vândă stocurile într-un mod eficient, discret și controlat.”
„Ascensiunea modei outlet reflectă o schimbare fundamentală a valorilor consumatorilor: dorința de calitate și branduri la prețuri accesibile. Într-o eră în care valoarea și sustenabilitatea sunt esențiale, retailerii off-price redefinesc modul în care facem cumpărături, făcând moda mai accesibilă, responsabilă și disponibilă pentru un public mai larg” – Mariana Negru, Director Vânzări Unfrosen.com
Compania va adăuga noi servicii și tehnologii, ajutând clienții să răspundă mai rapid provocărilor din industria de fashion și retail. Bazându-se pe rezultatele din 2024 și pe parteneriatele cu marii retaileri și branduri din Europa, Unfrosen.com își propune să se extindă reteaua de magazine în Italia, Franța, Spania și Portugalia în 2025.
Unfrosen.com este o platformă B2B de gestionare și valorificare a stocurilor nevândute din industria de fashion și retail. Unfrosen.com ajută brandurile si retailerii să vândă stocurile în exces în piețe externe, într-un mod privat, și să maximizeze valoarea lor. Cu o rețea solidă de peste 3.000 magazine de retail, Unfrosen.com se poziționează ca un catalizator al transformării digitale și sustenabile în retailul european.