Lista aceasta nu este una definitivă și nici exhaustivă. Evident că vor lipsi unele startup-uri care merită menționate în orice prezentare despre ecosistemul local. Dar ne vom concentra pe acele startup-uri despre care am scris, cu care am vorbit sau care au avut un moment important în 2021, cum ar fi o investiție sau o extindere importantă.

Aceasta este a zecea parte a unei liste pe care o vom actualiza în perioada Sărbătorilor de Iarnă, moment când și noi luăm o pauză binemeritată, dar în care e bine să ne amintim cine sunt jucătorii cei mai interesanți din acest ecosistem de companii inovatoare.

Iată alte cinci companii care ne-au atras atenția anul acesta și despre care am scris:

yeParking

yeParking este o soluție născută în Cluj, sub coordonarea lui Mihai Lodoaba și a altor 3 cofondatori care îi ajută pe proprietarii de parcări să-și monetizeze bucățile de asfalt și să facă, în același timp, un bine comunității și orașelor.

Practic tu, ca proprietar de loc sau locuri de parcare, te poți înscrie în platforma yeParking pentru a le permite șoferilor să-ți folosească tarlaua într-un anumit interval orar, interval în care tu știi sigur că aceasta ar sta, de altfel, nefolosită. Bineînțeles, șoferii plătesc pentru timpul petrecut pe locul tău și tu ai satisfacția unui venit pasiv și a unui bine făcut comunității.

Soluția s-a născut, ca multe alte soluții de succes de altfel, dintr-o nevoie personală a cofondatorilor și a evoluat într-un ”ecosistem ce reunește peste 12.000 de șoferi și proprietari de parcări din întreaga țară”, explică el.

Epic Visits

Epic Visits se adresează celor care au nevoie de inspirație pentru călătorii memorabile și caută soluții potrivite stilului lor de viață.

Un hibrid între o agenție turistică și o platformă de rezervări, Epic Visits listează top 10% proprietăți cu un factor epic (design, poveste, priveliște, locație, experiență), oferind posibilitatea personalizării unei excursii prin intermediul unui configurator special Mix and Match. Factorul epic este cel care asigură un potențial mare de scalare, rămânând în același timp diferențiat atractiv.

Piața globală de cazări epice este evaluată la 53 miliarde euro, reprezentând 10% din piața totală de cazări la nivel global, la rândul ei fiind estimată la 529.5 miliarde euro, conform Allied Market Research. Piața globală de cazări este preconizată să ajungă la €753 miliarde până în 2026, cu o rată de creștere anuală compusă de 4.50%.

Epic Visits a obținut o investiție de 150.000 de euro pe platforma Seedblink anul acesta. De asemenea, antreprenorul Dragoș Anastasiu a investit în Epic Visits.

HelloFlow

HelloFlow vrea să revoluționeze onboarding-ul clienților și verificarea identității. Platforma sa este una no-code și se integrează cu servicii de autentificare pentru fiecare piață.

Conform datelor de pe piață, piața e de 1 miliard de dolari. De asemenea, 45% din clienți abandonează crearea unui cont dacă experiența cu aplicația sau site-ul e una negativă. Dacă instituțiile bancare investesc însă în digitalizare, reduc costuri operaționale cu 80-90%. Cele mai cunoscute soluții internaționale sunt Onfido sau Dow Jones, dar acestea sunt destul de scumpe. Alternativa e dezvoltarea unei soluții proprii, dar e la fel de complicat să faci asta.

Fintech-ul danez HelloFlow, cofondat de românul Ciprian Florescu, a primit o investiție de 1,6 milioane de dolari de la PreSeed Ventures și Seedcamp anul acesta. Compania permite industriei de banking procese de autentificare mai ușoare.

Soundwaves

Soundwaves a făcut parte din cohorta de anul acesta din acceleratorul InnovX-BCR.

Soundwaves Tattoo se folosește de Realitatea Augmentată pentru a aduce o nouă dimensiune tatuajelor - pe lângă dimensiunea vizuală, grafică, Soundwaves aduce un strat audio. Mai exact, tatuajele realizate realizate în saloanele partenere Soundwaves pot fi asociate unor melodii sau sunete, iar utilizatorul poate asculta acele fragmente audio atunci când scanează tatuajele cu smartphone-ul.

Aplicația se bazează intens pe AI și Machine Learning pentru a-i ajuta pe utilizatori să descopere muzică pe gustul lor și le va permite acestora să-și urmărească artiștii preferați, să posteze melodiile preferate, să primească notificări privind evenimentele și chiar să cumpere bilete pentru ele.

Paypact

PayPact este startup-ul românesc care și-a propus să digitalizeze procesele de notificare și evaluare a daunelor, fie că vorbim de asigurari auto sau alte tipuri de asigurări (asigurări de locuință sau de sănătate, călătorie).

Startup-ul a fost fondat în Cluj-Napoca de către antreprenorul Dan Cobeanu, care a atras alături de el o echipă de specialiști cu experiență în IT, finanțe și asigurări. Până în acest moment suma investită în proiect ajunge la 200.000 de euro, cea mai mare parte din aceasta sumă fiind investită în dezvoltarea platformei tehnologice.

PayPact a fost selectată în programul de accelerare organizat de LHoFT (Luxembourg House of Financial Technology) împreuna cu încă 9 startup-uri europene dintr-un număr de 107 startup-uri înscrise. Doar 5 din cele 10 startup-uri au fost alese ca și finaliste, urmând să primească finanțarea și începerea unui program pilot în Luxemburg, PayPact fiind unul dintre ele.