UPDATE - A doua ediție a taberei va fi organizată la începutul lui octombrie. Poți să rezervi un bilet de la acest link, pentru o cameră dublă sau una single.


Cu gândul ăsta am pornit ideea de a lansa o tabără de antreprenoriat. Așa s-a născut Startup Your Life, pe care o organizăm între 22 și 24 iunie la Hotel Royal din Poiana Brașov. Poți să te înscrii aici dacă dorești să participi. Locurile sunt limitate, pentru că ne-am gândit la o experiență în care fiecare participant să poată să-și ia informații relevante și constructive pentru a-și dezvolta business-ul pe mai departe.

Totuși, care sunt cel mai des întâlnite greșeli pe care le fac antreprenorii la început de drum. Am pus cap la cap o listă și poți citi mai multe pe Inc.com.

Ai încredere în instinct, nu în validarea pieței

Chiar dacă ideea ta pare că va schimba piața și că e unică, dacă nu ai validare din partea pieței, s-ar putea să te îndrepți fix către eșec. Înainte să investești prea mult, testează ideea, întreabă oamenii și încearcă să faci un studiu. Află opinia comunității, a altor antreprenori și a potențialilor clienți.

Nu duci afacerea pe piață rapid

De multe ori tinerii antreprenori stau prea mult în faza de studiere a pieței și a ideii. Astfel, până ajung pe piață, ideea deja nu se mai potrivește cu realitatea vieții sau alții au luat-o deja înainte. Nu sta prea mult timp gândind ideea și șlefuind-o până când expiră.

Schimbă lucrurile din mers

Un sfat esențial pentru o afacere e să știi când să pivotezi. Ce înseamnă asta? Să-ți schimbi abordarea, ideea sau chiar piața din mers, dacă într-acolo îți arată datele să te duci. De multe ori, după validare din partea pieței, feedback-ul îți arată că oamenii au nevoie de altceva, nu de produsul la care te gândeai inițial. Nu te teme să-l schimbi și să-l adaptezi cerințelor lor. Până la urmă, interesul tău e să vinzi.

Primești prea multe sfaturi. Sau deloc

E bine să primești sfaturile specialiștilor. Nu trebuie să asculți cu sfințenie, dar să înțelegi bine ce ți se potrivește. Cu toate acestea, nu intra într-un cerc periculos în care asculți prea multe sfaturi deodată.

Online marketing contează

Mulți antreprenori consideră că ideea lor sau afacerea early-stage se vinde singură. Nimic mai fals. Ai nevoie de un efort consistent de online marketing, pe canale cum sunt Facebook sau Google. Trebuie să creezi conținut, să fii prezent online și să interacționezi cu potențialii tăi clienți. De asta e important să știi online marketing sau măcar să angajezi oamenii potriviți pentru acest lucru.

Nu valorifici networking-ul

Prea mult networking strică, dar prea puțin e cu adevărat grav. Un business se validează și în interiorul comunității. De acolo îți iei și contacte, oameni care te pot ajuta mai încolo, oameni pe care poți să-i întrebi de feedback sau care pot să-ți recomande un specialist pe care-l cauți. Întâlnește-te cu investitori, antreprenori și alte persoane care sunt în aceeași fază de dezvoltare ca și tine.