Repartiția pe categorii de bugete s-a modificat față de primele șase luni ale anului anterior: ponderea divertismentului în suma totală cheltuită la nivelul întregii baze de clienți a crescut de la 17% la 20%, devenind principala categorie de buget privind cheltuielile realizate în semestrul I 2023. Shopping-ul a trecut pe a doua poziție, cu 17%, iar cheltuielile cu alimentele și produsele de larg consum au ajuns la 15% (vs. 13% în sem. I 2022). Așadar, în bugetul total al clienților locali Revolut, cheltuielile cu divertismentul, produsele alimentare și mărfurile nealimentare au continuat să crească, în timp ce plățile pentru transport și utilități au stagnat la nivelul din sem. I 2022.
În ceea ce privește numărul de tranzacții realizate, 27% dintre plăți au fost făcute pentru achiziționarea de produse alimentare, 14% pentru divertisment, 13% în restaurante, baruri, cafenele, 12% la shopping (mărfuri nealimentare) și tot atât pentru călătorii și turism.
Un client Revolut din România realizează 19 plăți cu cardul, în medie pe lună, un motiv în plus să ducem mai departe cu încredere viziunea noastră de a fi prima opțiune pentru clienții români când este vorba de produse financiare și de lifestyle. Simplitatea, flexibilitatea și experiența de calitate s-au dovedit a fi cele mai eficiente metode de educație financiară și rămân promisiunea noastră către clienții noștri”, a declarat Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank, România și Italia.
Trendurile rezultate din analiza internă Revolut sunt confirmate și de studii realizate de companii de cercetare independente, care analizează comportamentul consumatorilor de servicii financiar-bancare. Potrivit unui studiu Dynata realizat la solicitarea Revolut în 13 piețe, inclusiv România, băncile digitale sau băncile din telefonul mobil sunt preferate de clienți mai ales pentru flexibilitate și pentru controlul sporit asupra banilor.
Studiul a arătat că patru români din zece preferă digital banking-ul serviciilor bancare clasice pentru flexibilitatea sporită și pentru că le oferă mai mult control asupra propriului buget. Respondenții din segmentele de vârste 18-44 de ani sunt, de departe, adepți convinși ai digital banking-ului, cu peste 46% rată de răspuns în favoarea băncilor 100% digitale. Tot 40% dintre respondenți au declarat, în cadrul aceluiași studiu, că folosesc ambele soluții - băncile cu prezență fizică și, ca soluție secundară, o aplicație de digital banking, iar segmentul de vârstă cu cea mai mare favorabilitate acestui mix este 55-64 de ani (49% dintre respondenți).
Banca digitală Revolut integrează în aplicație și funcții de analiză a bugetului și limite pentru cheltuielile realizate pentru o anumită perioadă de timp, care pot fi adaptate de clienți la propriile nevoi. Funcțiile de analiză și gestionare a bugetului din aplicație încurajează un comportament economic responsabil și generează retrospective ale cheltuielilor realizate într-o perioadă dată (de exemplu, ultima săptămână). Astfel, clienții pot preveni cheltuielile în exces sau își pot face o idee clară despre felul în care cheltuiesc cu ajutorul clasificării pe comercianți, categorii, țări ș.a.m.d.
Cum a arătat bugetul individual de cheltuieli în primul semestru al anului
În perioada de referință, un utilizator Revolut din România a cheltuit, în medie, 1.121 de lei pentru divertisment, 441 de lei pentru turism, 490 de lei pentru shopping, 371 de lei pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 359 de lei în restaurante, cafenele, baruri și pentru servicii de catering, 348 de lei pentru transport. Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală și cosmetice (289 lei).
La nivelul bugetului individual, cea mai mare creștere a unei categorii de cheltuieli a fost înregistrată pentru divertisment (+20%), urmată de cheltuielile cu serviciile (+15%) și cheltuielile cu produsele alimentare (+11%). Suma lunară alocată de un client mediu al băncii digitale pentru achiziția de produse și servicii, în perioada de referință, a fost de 1.700 de lei, în creștere cu aproape 9% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În primul semestru al anului, clienții Revolut au preferat pentru cumpărăturile din categoria mărfuri alimentare și bunuri de larg consum (FMCG) lanțurile de supermarketuri Mega Image, Lidl, Kaufland, Carrefour, Profi, unde au achitat cumpărături în valoare de peste 1,6 miliarde de lei cu Revolut.
Peste 718 milioane de lei au lăsat utilizatorii români în baruri, restaurante, cafenele, în primele șase luni ale anului, iar peste 525 milioane de lei au reprezentat plățile către comercianții din categoria rețelelor de benzinării. Plățile cu Revolut în rețele de fast-food precum McDonalds, KFC, Burger King, Subway, Chopstix etc. au totalizat peste 411 milioane de lei. Și hotelurile, motelurile și resorturile au înregistrat plăți de 390 milioane de lei de la clienții Revolut din România, în timp ce tour-operatorii și agențiile de turism au încasat peste 300 milioane de lei, în perioada indicată.