Am aflat dintr-un interviu cu Sorin Bădulescu, head of business development, cum poate Fortech Products să susțină antreprenorii care au o idee și nu știu încotro să meargă cu ea. Fortech Products poate fi un răspuns corect, mai ales pentru cei care dezvoltă soluții în zona de Sănătate și Producție.

Mai jos avem 8 lucruri pe care nu le știați despre un studio care ia ideile și le transformă în startup:

1. Ce este Fortech Products:

Fortech Products este un Venture Studio axat pe Sănătate si Productie, dar care începe să aibă si un orizont multidisciplinar. Studioul își dorește să ajute antreprenorii cu idei, acționând ca un partener care transformă ideea în produs și apoi se implică în a lansa produsul în piață, ca startup.

Pentru ideile care rezolvă o problemă, declanșăm un proces de validare etapizat menit să ne ajute să măsurăm impactul ideilor.

Echipa din spate este formată din oameni de business, zona de produs și market research, echipa de dezvoltatori, echipe comerciale și acces la parteneri din multe industrii. Încercăm să avem un mix de competențe și o abordare de tip antreprenorială. Andrei Botescu, fondatorul Pegas și în prezent Innovation Lead pe verticala de Medtech a studioului, antreprenor în serie și director de inovație la Veruvis, este un exemplu în acest sens.

2. Cum își înscriu oamenii ideile în studio:

În momentul acesta ne pot scrie pe site în pagina dedicată. În curând o să avem la dispoziție un configurator digital mai eficient, menit să ne puna în dialog. Acesta ne va permite și nouă să putem analiza un volum mai mare de idei, dar și să le trieze, făcând o validare preliminară a lor.

De asemenea, cei care au o idee pot lua mereu legătura cu unul dintre colegii noștri, în funcție de industria pe care o reprezintă.

Apoi, avem o discuție inițială în care încercăm să ne dăm seama, la un nivel macro, care este potențialul ideii, atât din punct de vedere al dezvoltării tehnice, cât și din punct de vedere al scalabilității. Dacă ideea e de interes, declanșăm și noi, intern, evaluarea, luand in calcul piața, competitorii și nevoile clienților.

3. Ce fel de idei se pot înscrie la Fortech Products:

Orice idee care rezolvă o problemă și poate fi transpusă într-un produs cu o componentă tehnologică importantă este de interes.

Ideile venite până acum sunt extrem de corelate cu tendințele în tehnologie. Noul val de inteligență artificială este acum foarte prezent și observăm idei care au nevoie de susținere din zona de machine learning, computer vision și large language model.

În momentul de față avansăm pe idei din Medtech, Robotică, Sateliți și Spațiu, Green Energy și Environmental.

4. Ce fel de idei sunt refuzate la Fortech Products:

Multe idei pot fi subiective și nu sunt corelate cu realitatea din piață. Acum, mai mult ca oricând este important să ai și un simț de anticipare pentru că nu vrei sa te apuci de o idee care în foarte scurt timp o să fie executată rapid de un jucător mare.

În contextul de astăzi înțelegerea industriei tech devine o componentă educațională necesară în demersurile antreprenoriale.

Evaluăm cu atenție, de exemplu, idei cu aplicabilitate în piețe aglomerate de competiție și unde jucătorii mari ocupă un spațiu strategic. La fel, ne uităm cu precauție la ideile ce pot avea provocări foarte mari în internaționalizare, tocmai pentru limitrea că rezolvă ceva foarte contextual, local.

5. Startup-uri născute în Idea Studio la Fortech Products:

Urmează să lansăm primele două startup-uri care sunt în domeniul medical.

Primul spin off din studio o să fie Endologiq, un asistent digital pentru raportarea standardizată a endoscopiilor digestive.

6. Legătura dintre Fortech Products și Fortech Investments:

Fortech Products și Fortech Investments sunt sub coordonarea unui Board comun. Obiectivele diferă, însă sinergia este evidentă.

De exemplu, primul partener și investitor în etapa de lansare a unui startup poate fi Fortech Investments, însă nu dorim ca acesta să fie unicul. Vrem să oferim ecosistemului local de investitori acces la un marketplace de startup-uri curățate, trecute prin validări și construite de echipe care înțeleg foarte bine contextul.

Au fost situații în care cei de la Fortech Investments ne-au pus în legătură directă cu fondatori ale startup-urilor din portofoliul lor, atunci când am avut nevoie de ajutor. De exemplu, pentru unul din startup-urile noastre medicale, am primit mult suport din partea unui fondator pe partea de documentare și anumite reglementări.

Tot cei din echipa Fortech Investments ne-au făcut introduceri către alte fonduri, care ne-au oferit mult feedback și sfaturi acționabile pe pitch-deck-uri și căi de finanțare.

7. Cele mai mari nevoi ale oamenilor care au o idee și care vor să fondeze un startup:

Pe scurt, Smart Money. Oamenii au nevoie de un partener care să-i ajute cu product management, business devops și go to market. Asta facem noi. Oferim o infrastructură completă.

Ce înseamnă Smart Money, diferă de la fondator la fondator – unii au nevoie doar de dezvoltare de software, alții au nevoie de suport pe partea de business sau doar intro-uri către network-ul nostru de clienți enterprise. Încercăm să aflăm aceste nevoi de la început, pentru a ști dacă suntem, într-adevăr, partenerul de care au nevoie.

8. Motivația tinerilor pentru a fonda un startup:

Nu aș vrea să generalizez pentru că există o componentă emoțională extrem de fină atunci când vine vorba de motivație.

Discutăm clar despre generațiile Z și Mileniali care încep să se manifeste din ce în ce mai mult, și în care dimensiunea de curaj, încredere și informare este mult mai prezentă. Asta vine și cu multe provocări, dar suntem optimisti. Începem să vedem dorința de construcție a tehnologiilor profunde. Suntem la început, dar e bine că există acest început.