Interesant este că studiul include doar persoanele de peste 15 ani, deci numărul real al gamerilor este mult mai mare, având în vedere că majoritatea copiilor se joacă.

Potrivit acestui studiu, există un echilibru între bărbați și femei și 52% dintre gamerii români sunt bărbați, iar 48% femei. De asemenea, vârsta medie a gamerului este de 39 de ani la bărbați și 35 al femei. 39% dintre jucătorii adulți au studii superioare (facultate sau studii postuniversitare) iar 48% dintre aceștia sunt căsătoriți sau în uniune consensuală.

Cei mai mulți folosesc mai multe dispozitive pentru această activitate. 64% folosesc telefonul, apoi 60% PC-ul, 20% tableta, 15,5% consolele și 14,3% se joacă pe browser. Mai sunt și 6,7% care se joacă jocuri pe social media.

Telefonul este la îndemână tot timpul. De aceea, 43% dintre gamerii mobile se joacă zilnic, mai mult decât cei de console (31%) sau de PC (37%).

Cum fac rost de aceste jocuri? Majoritatea încă piratează aceste titluri (55%) de pe site-urile de torrent, iar 45% le cumpără din magazine online (63%), din magazine fizice (53%) sau le iau second hand (27%).

Gamerii care preferă consolele contribuie cel mai mult la această industrie deoarece 68% dintre aceștia plătesc pentru jocuri în jur de 46 de lei pe lună. Gamerii de pe PC (44%) plătesc în jur de 24 de lei pe lună, iar cei de pe mobile (23%) plătesc 8,5 lei pe lună.

De ce nu cumpără românii jocuri video? Principalul motiv ar fi că sunt prea scumpe (45%), apoi că le pot avea pe gratis (28%) și al treilea motiv ar fi că nu le găsesc în magazine (23%).

Care sunt motivele pentru care atât de mulți oameni se joacă? În principal pentru a se relaxa (71%), pentru că jocurile reprezintă un hobby (52%) sau pentru a scăpa de plictiseală (40%). Jocurile preferate de români sunt cele de aventură (54%), de strategie (51%), shooterele (47%), rpg-urile (36%) sau jocurile role playing online (29%). Aproape toți respondenții au ca loc preferat pentru a se juca intimitatea propriei case, 21% menționând că se joacă și la prieteni acasă, iar 15% în transportul în comun. Jocurile multiplayer sunt preferate de către 53% dintre respondenți, urmate de cele single player (47%).

Studiul, realizat de către iZi Data la comanda RGDA a targetat 1005 chestionare CAWI, bărbați și femei, cu vârsta între 15 și 64 ani care se joacă pe cel puțin una dintre platformele PC/laptop, consolă, mobil/tabletă. Studiu incidență: 1020 chestionare CAWI, reprezentativ național, bărbați și femei cu vârsta între 15 și 64 ani, utilizatori de internet.