Dintre consumatorii chestionați, italienii sunt cei mai interesați de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie, 58% dintre aceștia susținând că au în vedere un astfel de sistem pentru următorul autovehicul pe care îl vor achiziționa. Procentul este în urcare de la 51%, anul trecut. Pe de altă parte, cea mai mare creștere a interesului pentru mașinile electrice și/sau hibrid s-a înregistrat în Marea Britanie, de la 27% în 2018, la 37% în 2019.
”În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziționării de mașini electrice și hibrid și, de la un an la altul, constatăm o creștere a preferinței consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piața din România s-au vândut 5.283 de mașini electrice și hibrid, în creștere cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul mașinilor de acest gen rămâne scăzut în țara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România, și Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto.
Orașul viitorului: robo-taxiurile. Implicațiile mașinilor autonome în sistemul de transport
În privința autovehiculelor autonome, încrederea consumatorilor pare să stagneze, după ce aceasta a crescut în 2018 față de anul anterior, arată studiul Deloitte. Pe măsură ce noile tehnologii au o aplicabilitate tot mai mare, consumatori încep să își pună întrebări cu privire la standardele de siguranță oferite de autovehiculele autonome și devin mai rezervați față de această idee. Autorii studiului spun că această reticență poate fi explicată prin seria de incidente din ultima perioadă în care au fost implicate autovehiculele autonome.
Cei mai mulți consumatori sunt de părere că autoritățile naționale trebuie să exercite un control semnificativ asupra producției și utilizării autovehiculelor autonome. Majoritatea europenilor, dar nu numai, solicită o ”supraveghere semnificativă” a acestui sector. Procentele variază între 58% în Austria și 73% în Olanda.
În ceea ce privește gradul de conectare a mașinilor, opiniile consumatorilor sunt mixte. Astfel, 60% din italieni consideră benefică dotarea acestora cu mai multe tehnologii care le permit să fie conectate, aproximativ dublu față de germani (35%) sau austrieci (29%). Părerile consumatorilor diferă și în funcție de anumite aspecte, cum ar fi siguranța datelor biometrice colectate și generate de vehiculele conectate.
La realizarea studiului Deloitte Automotive Consumer au participat aproximativ 9.300 de consumatori din șapte țări europene – Germania, Italia, Austria, Marea Britanie, Franța, Belgia și Olanda. Studiul complet este disponibil aici.
Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanță, servicii juridice, consultanță financiară și managementul riscului, servicii de consultanță fiscală și alte servicii adiacente către clienți din sectorul public și privat provenind din industrii variate.