Dorința de a ieși din case, de a face excursii sau de a călători, de a petrece timpul cu prietenii sau de a căuta experiențe este evidențiată și de valoarea tranzacțiilor cu cardul realizate în agențiile de turism, care au crescut și ele cu 28%, comparativ cu lunile martie-mai 2021.

Suma medie plătită cu cardul în restaurantele românești în lunile martie-aprilie 2022 a fost de 79 de lei, față de 58 de lei, anul trecut. În total, românii au cheltuit peste 55 de milioane de lei (55.566.262 lei ~ 11,1 milioane de euro) în cele trei luni, în timp ce anul trecut au lăsat doar 41 de milioane de lei (41.002.945 lei ~ 8,2 milioane de euro) în restaurante, în aceeași perioadă.

În hoteluri, românii au cheltuit aproape dublu față de anul trecut. În martie-mai 2022, aceștia au plătit cu cardul peste 42 de milioane de lei (42.155.597 lei ~ 8,4 milioane de euro) și o sumă medie de 356 de lei. Anul trecut, au cheltuit pe hoteluri cu 20 de milioane de lei mai puțin (22,152,283 lei ~ 4,4 milioane de euro), suma medie tranzacționată fiind de doar 201 lei.

Conform Global Payments, în lunile martie-mai 2022, românii au redus la aproape jumătate (46%) cheltuielile făcute în magazine alimentare și supermarket-uri. Dacă anul acesta, în perioada martie-mai, au realizat tranzacții cu cardul de aproximativ cinci sute de milioane de lei (552.081.344 lei ~ 110,4 milioane de euro), în aceleași trei luni din 2021 depășeau deja miliardul (1.026.612.771 lei ~ 205,3 milioane de euro). Practic, după pandemie, românii au redus mesele de acasă, pentru a-și permite și o cină în oraș.

Aceeași analiză, realizată de departamentul Data Intelligence, din cadrul Publicis Groupe România, arată că activitățile de plecare de acasă/ieșire în oraș (printre care și mesele luate la restaurant sau în localuri publice) sunt considerate esențiale de 39% dintre consumatorii generali, cu cel mai mare procent între grupa de vârstă 18-24 de ani (50%).

“Cert este că pandemia a schimbat semnificativ modul în care facem plățile și pe ce ne cheltuim banii. Clienții noștri au început să plătească mult mai mult cu cardul, chiar și în domenii în care nu obișnuia asta. Acum, pot da și bacșiș cu cardul. Anul trecut, industria ospitalității și restaurantele au avut o perioadă neașteptat de bună. În vârful sezonului principal, din luna august, peste 14 000 de tranzacții s-au realizat zilnic prin terminalele Global Payments din restaurantele din România, care au reprezentat vânzări de 40.000 de euro pe zi. Anul acesta, ne așteptăm ca aceste valori sa fie depășite peste vară, pentru că, în ciuda inflației, românii au început să considere ieșirile și mesele în oraș, precum și vacanțele drept activități esențiale”, a declarat Cătălin Moise, Country Manager Global Payments Romania.