Datele vin dintr-un studio realizat de InspiGroup, o companie europeană în domeniul comerțului electronic ce operează catalogul online Glami în 15 țări, printre care amintim Cehia, Slovacia, Ungaria, Rusia sau Turcia. Proiectul e unul pe termen lung și e disponibil și aici.

Cu privire la durata de viață a unui produs fashion, românii și turcii sunt pe ultimele locuri. Prin comparație, aproape 65% dintre cehi poartă un anumit produs de peste 30 de ori, în comparație cu doar o treime dintre români. Cei mai conștiincioși, în ceea ce privește durata de viață a unui produs fashion, sunt cehii, ungurii și grecii.

Treningul, cumpărat cu religiozitate de români

Echipamentele sportive sunt preferate de 80% dintre români ca parte a garderobei de zi cu zi, datorită confortului.

Ne situăm pe poziția a doua față de restul țărilor în care a fost facut sondajul. Turcia este pe primul loc, cu 90% dintre cumpărători care integrează echipamentul sportiv în ținutele de zi cu zi.

Peste 64% dintre respondenții români sunt de acord să plătească mai mult pentru produse fashion sustenabile, un preț ce ajunge până la 225 lei în plus per produs. Motivul pentru care nu au cumpărat, până acum, produse fashon sustenabile este faptul că nu au știut care produse aparțin acestei categorii.

Dacă un produs e de calitate, dăm și 300 de lei mai mult

Pentru o jachetă de calitate, românii ar fi dispuși să plătească până la 300 lei în plus, doar dacă sunt menționate detaliile despre calitatea produsului.

Cehia și Turcia sunt printre țările în care utilizatorii cumpără, în principal și în mod constant, produse de fashion create în mod sustenabil (cel puțin o dată în 12 luni).

Unul din factorii care are potențialul de a împiedica achiziția de produse sustenabile este lipsa de informații clare cum că un anumit produs aparține categoriei de modă sustenabilă – lucru susținut de 58% dintre cumpărătorii greci, 52% dintre slovaci și 48% dintre cehi, toți respondenți ai studiului.

Românii reînnoiesc garderoba la mai mult de 6 luni

Atunci când vine vorba despre câți bani sunt dispuși cumpărătorii să cheltuiască pentru produse fashion sustenabile, slovacii și cehii sunt printre cei dispuși să investească cel mai mult, cu un avans de 17% respectiv 10% față de cumpărătorii români din mediul online. Românii conduc și îi devansează pe ruși, de exemplu, cu 5%.

Cumpărătorii români se clasează similar vecinilor lor în ceea ce privește dorința de a dona sau a face cadou produsele pe care nu le mai folosesc. În top conduce Turcia (66%) urmată de Cehia (59%) și Ungaria (59%). Cel mai putin înclinați spre donații sunt rușii – doar 40%.

Înnoirea garderobei se face o dată la fiecare 6 luni pentru 57% dintre unguri și 53% dintre turci, în timp ce românii și grecii își înnoiesc garderobele la mai mult de 6 luni.

Photo by Julia Caesar on Unsplash