Uber ar trebui reglementat, fără îndoială, dar legislația momentan plasează serviciul undeva într-o zonă gri. În acest context, Uber a făcut un studiu pe câțiva șoferi parteneri care conduc pe platformă 2-3 ore pe zi.

"Anul trecut, doar 100 de parteneri Uber au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit și contribuții salariale. În medie, un partener Uber care conduce pe platformă 2-3 ore pe zi, contribuie lunar cu suma de aproximativ 260 de lei, ceea ce putem spune că este aproximativ egal cu taxele pe care un angajator le plătește la bugetul de stat ca și contribuţii aferente salariului minim pe economie", se arată în studiul făcut de firma de contabilitate Jasill.

"De asemenea, marea majoritate a partenerilor, fiind SRL-uri (adică microîntreprinderi) , plătesc taxe pe venit. Cei mai mulți sunt înregistrați doar pentru TVA intracomunitar și acest lucru asigură o colectare de 100% a TVA-ului colectat la bugetul statului, fără a avea posibilitatea la alte cheltuieli deductibile" a spus Flavius Jakubowicz, manager finacniar la Jasill.

Ce crede Uber despre protestul taximetriștilor

"În toată această dezbatere, lipsește actorul cel mai important - consumatorul. În România, peste 250.000 de oameni din București, Brașov, Cluj-Napoca și Timișoara folosesc și recomandă aplicația UBER pentru că oferă un serviciu de calitate, fiscalizat și civilizat. În doar doi ani, România a ajuns a cincea țară pentru UBER din Uniunea Europeană, după Anglia, Franţa, Portugalia şi Polonia. Asta arată deschiderea românilor pentru servicii digitale și nevoia pentru mai multe opțiuni de mobilitate urbană - argumente foarte puternice atât pentru autorități, cât și pentru companiile din industrie de a încuraja inovația digitală. Prin adoptarea și încurajarea serviciilor inovatoare, România poate deveni un model în regiune și se poate alătura celorlalte state din Uniunea Europeană care aleg să valorifice economia digitală în beneficiul oamenilor și nu să o limiteze", au spus reprezentanții Uber.

Poziția COTAR, organizația care reprezintă taximetriștii, poate fi găsită în acest articol.