Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), sectorul de e-commerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019 când valoarea comerțului online a fost estimată la aprox. 4,3 miliarde de euro.

În 2020, dar și în 2021, românii au trecut peste temerile de a comanda online și au descoperit că pot face cumpărături pe internet în siguranță.

Potrivit estimărilor principalilor jucători, comerțul online va continua să crească și în 2021, cel mai probabil urmând să depășească pragul de 6,5 miliarde de euro la finalul acestui an.

Înscrie-te aici la tabăra de antreprenoriat Startup Your Life, organizată între 23 și 26 septembrie la Hotel Lux Garden din Azuga pentru a face networking și a afla mai multe despre dezvoltarea afacerii.

Startup Your Life este un eveniment de antreprenoriat susținut de către FAN Courier. Partenerul de mobilitate al taberei este Mercedes-Benz.

Cele mai populare articole cumpărate online

Conform studiului Eurostat, cele mai populare servicii și categorii de produse comercializate online în 2020 au fost fashion-ul, unde intră și îmbrăcămintea sport, încălțămintea și accesoriile, livrările de mâncare și catering, mobilă și accesorii pentru casă și grădină, cosmetice, cărți, reviste și ziare, computere, tablete.

Potrivit statisticilor 2Performant, valoarea medie a tranzacțiilor online a crescut ușor în 2020 comparativ cu 2019 în cazul achizițiilor făcute de pe Desktop și s-a păstrat la o valoare similară în cazul celor efectuate de pe telefonul mobil.

În medie, în 2020 românii au cheltuit 297,4 lei (echivalentul a 61,5 euro) pentru cumpărăturile făcute de pe Desktop, comparativ cu 273 lei (echivalentul a 57,5 euro) în 2019.

Chiar dacă valoarea medie a tranzacției este mai mică pe mobil decât pe Desktop, numărul de comenzi online făcute de pe telefoanele mobile este, în general, semnificativ mai mare decât numărul de tranzacții făcute de pe Desktop pe aproape toate categoriile de produse, cu excepția verticalei Electro-IT&C unde 53% din comenzi se fac de pe Desktop, iar 47% de pe mobil.

Cum te dezvolți online

Pentru a trece din offline în online, trebuie să te documentezi bine și să întrebi. Există instrumente ușoare astăzi prin care poți să-ți deschizi un magazin online, iar unii antreprenori au lansat versiuni online ale magazinelor în doar câteva zile, adăugând câteva butoane de plată pe site.

Înscrie-te aici la tabăra de antreprenoriat Startup Your Life, powered by FAN Courier, organizată între 23 și 26 septembrie la Hotel Lux Garden din Azuga pentru a face networking și a afla mai multe despre dezvoltarea afacerii.

Prima regulă e să te documentezi. Nu este suficientă alegerea unei nișe, ci trebuie să vii și cu un plus valoare. Asta înseamnă să aduci conținut care să completeze oferta ta.

Tot în faza de cercetare ar trebui să studiezi evoluția interesului pentru acel produs, să vezi ce magazine le vând, ce păreri au clienții, ce se caută pe Google și așa mai departe.

Costurile lansării unui magazin online depind foarte mult de tipul de afacere pe care o construiești, dar este bine să pornești bugetarea magazinului online de la un plan de business bine pus la punct. Aici trebuie să iei în calcul veniturile și cheltuielile lunare, bugetul și strategiile de promovare, dar și să te pregătești pentru situații neplăcute precum defectarea marfei.

Ce cheltuieli ai cu un magazin online

  • costurile de înființare a firmei dacă ești chiar la început
  • costurile legate de înființarea site-ului - domeniu, pachet de hosting, certificat SSL
  • platforma de ecommerce aleasă, costurile de dezvoltare și mentenanță
  • plăți către furnizori, curierat, procesatori de plăți, sisteme de gestiune ERP
  • costuri de branding, design și identitate vizuală
  • costuri de promovare pe Google sau Facebook
  • costurile cu stocurile

Ce înveți la Startup Your Life 2021 – Back in Business?

Înscrie-te acum la Startup Your Life 2021 - Back in Business pentru a profita de oferta Early Bird.

Pe 23-26 septembrie vom fi din nou împreună pentru 4 zile la Startup Your Life în care vei învăța, vei discuta, vei lucra în echipe pentru dezvoltarea de strategii de business și te vei distra. Și fiecare participant rămâne ulterior nu numai cu acele cunoștințe căpătate, ci în comunitatea start-up.ro.

Iată câteva dintre elementele esențiale pe care le poți învăța în cele patru zile de tabără:

  • Cum să pornești la drum și la ce riscuri te expui în primele luni ale afacerii
  • Strategii de creștere financiară
  • Dezvoltare de business, francizare
  • Reziliență în fața crizelor
  • Cum să construiești modelul de business și să înțelegi dacă ai o piață interesată de produsul tău
  • Cum gândesc antreprenorii cu experiență
  • Cum să te promovezi și cum să folosești digitalul în favoarea ta
  • Cum să faci un research sănătos pentru a răspunde la întrebările despre business-ul tău

În cele patru zile ale taberei Startup Your Life primești un bagaj de strategii noi, idei și explicații pentru cum să-ți dezvolți mai bine afacerea.

Startup Your Life 2021 - cine sunt trainerii ediției cu numărul 7

Speakerii au fost invitați pentru că pot oferi sfaturi esențiale celor care au deja o afacere, dar și celor care sunt la început de drum și încă nu au avut curajul de a face acest pas.

Printre antreprenorii și experții în business care ni se vor alătura la Startup Your Life 2021 - Back in Business se numără Radu Savopol - Fondator 5 to go, una dintre cele mai de succes afaceri din România, Mădălina Cocan - Marketing Manager și cofondator Lăptăria cu Caimac, un business care s-a dezvoltat prin finanțări bancare și de la Bursa de Valori, Sandu Băbășan - CEO al Blugento, o companie înființată în 2016 și specializată în furnizarea de soluții e-commerce bazate pe platforma Magento, Alexandru Ion - owner la Nexus Gaming, dar și Marketing Manager la foodpanda, Alexandru Neștian - fondator al iTux și iTex, Cristian Tudorescu - consultant financiar IMM & Startups, Dragoș Nicolaescu - angel investor și mentor.