Polonia a fost aleasă datorită dimensiunii pieței și a penetrării ridicate a internetului, cât și a potențialului mare de dezvoltare a acestei industrii. Deși piața poloneză are deja mai mulți jucători activi, Telerenta consideră această provocare esențială pentru maturizarea și diversificarea produsului.

Estimările companiei indică rezultate cu 30% mai bune în Polonia comparativ cu România, prin prisma mărimii pieței, ceea ce va ajuta la validarea proiectului pe plan internațional și la pregătirea extinderii în alte țări din UE, cum ar fi Spania, în viitorul apropiat.

”Ne așteptăm ca Polonia să fie testul care să confirme că proiectul nostru este validat internațional, demonstrând astfel că putem avea succes și în afara României. Această piață recunoscută pentru potențialul său de dezvoltare ne va permite să investim semnificativ și să ne consolidăm poziția. În primul an de activitate pe piața din Polonia, ne propunem să punem accent foarte mare pe livrarea rapidă, asigurând un grad de livrare în 24 de ore de aproximativ 98%. Piața din Polonia este mult mai matură, cu integrări preexistente și niveluri ridicate de automatizare, ceea ce face implementarea mult mai ușoară și rapidă” spune Ionuț Farcaș, Global Expansion Director la Telerenta.

Extinderea în Polonia presupune investiții de 1,5 milioane de euro pana la finalul anului și a implicat un proces de pregătire de aproximativ 6 luni înainte de lansarea propriu-zisă.

Pentru desfășurarea operațiunilor în Polonia, Telerenta a format o echipă mixtă, alcătuită din specialiști locali în eCommerce, fulfillment și marketing online, care va fi sprijinită de echipa din România pentru suport tehnic și dezvoltare software.

Pentru piața din Polonia, compania dorește să aducă soluții inovatoare pentru clienți, inclusiv produse care nu sunt disponibile pentru moment în România, cum ar fi ceasurile inteligente. Telerenta va avea o gamă de produse adaptată pieței locale și va oferi contracte flexibile, de până la 24 de luni.

”În Polonia, vom oferi spre închiriere și produse care nu sunt disponibile deocamdată în România, cum sunt ceasurile inteligente, spre exemplu. Vom avea cel puțin o gamă la fel de mare ca în România, dar ne vom concentra și pe produse cu succes local, oferind soluții adaptate pieței locale”, mai spune Ionuț Farcaș.

Strategia companiei în Polonia va include o abordare mixtă, B2C și B2B încă de la început.

De asemenea, Telerenta are în plan construirea unei rețea de RentBox-uri (automate specializate, de tip vending machine, care permit utilizatorilor să închirieze și să ridice imediat echipamente electronice), urmând ca primul dispozitiv să fie instalat până la sfârșitul acestui an.

Extinderea în Polonia reprezintă un pas major în dezvoltarea Telerenta, consolidează poziția companiei pe piața internațională și validează, în același timp modelul de business dezvoltat în România.

Ce face și cum funcționează Telerenta

Telerenta, parte din grupul american de investiții NCH (New Century Holdings), permite utilizatorilor individuali și companiilor să închirieze echipamente electronice, pentru o perioadă cuprinsă între 3 și 24 de luni. Clienții au, astfel, acces permanent la echipamente de calitate superioară, de ultimă generație, care pot fi folosite în acord cu nevoile lor.

Procesul de închiriere este flexibil, utilizatorii putând alege foarte ușor dintre produsele listate în platformă și le pot înlocui cu altele cu specificații superioare, oricând, pe durata contractului. La finalul perioadei de închiriere, aceștia pot prelungi contractul sau returna produsele închiriate.

Telerenta este o soluție alternativă la achiziția de echipamente electronice cu plata integrală pe loc sau în rate și se adresează tuturor celor interesați de tehnologie, dar care nu doresc sau nu își permit să facă o achiziție, și celor interesați să testeze și să utilizeze în permanență cele mai noi echipamente electronice.