Design-ul lui Rafale este deosebit. Seamănă cu Peugeot 3008, asta pentru că este desenat de același designer, dar ăsta nu este un lucru rău. Aspectul său de SUV coupe lasă impresia că este o mașină mai compactă și aerodinamică, în ciuda dimensiunilor sale de pe hârtie.

Ai în Rafale cel puțin la fel de mult spațiu ca în Espace, de exemplu, chiar dacă aici ai 5 locuri în loc de 7. Modelul Esprit Alpine testat de noi are câteva elemente specifice de design, cum ar fi logo-urile Alpine iluminate în scaunele din față sau jantele mari și late, care ajută mașina pe viraje și o fac și mai impunătoare decât este deja.

Citește test drive-ul complet pe Green Start-Up.

Pasagerii, indiferent cât de înalți sunt, vor avea loc mai mult decât suficient și în față, dar și în spate, iar pentru bagaje cu greu vei rămâne fără spațiu.

Lui Rafale îi plac în mod special drumurile cu serpentine și viraje strânse, pentru că are sistemul 4Control introdus acum mai mulți ani prima dată pe Laguna. Acest sistem permite virarea atât a roților din față, cât și a celor din spate, iar unghiul de virare al punții spate poate fi reglat manual pentru un condus și mai dinamic.

Rafale accelerează bine, însă pe alocuri cutia de viteze lasă impresia că a fost setată pe grabă. Schimbă lent vitezele în depășiri și are nevoie de câteva secunde bune înainte de a pune în funcțiune și motorul pe benzină de 1.2 litri.

Partea bună este că și dacă mergi cu ea foarte dinamic, consumurile nu vor depăși cu mult 7 litri la suta de kilometri, iar dacă mergi mai liniștit cu familia în vacanță, poți scoate 6 litri sau chiar mai puțin, deloc rău pentru o mașină de peste 1.6 tone.