Lectură de 4 min

The Rogue Prince of Persia - hands on preview early access

Abonează-te pe  
The Rogue Prince of Persia este următorul joc din celebrul univers, dar nu este realizat de Ubisoft, ci de Evil Empire, creatorul jocului Dead Cells. Se lansează pe 27 mai în early access și am avut ocazia să-l încerc

Abonează-te pe YouTube

Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.

Vezi în avanpremieră

Jocul este lansat în early acces chiar astăzi, pe 27 mai și te așteaptă cu 10-15 ore de joc, în funcție de cât de mult explorezi, cu 6 zone distincte, doi boși și cu multe restarturi. Venind de la creatorii Dead Cells era evident că a muri și a lua-o de la capăt face parte din ADN-ul jocului.

The Rogue Prince of Persia este un action platformer 2D de tip rouguelite. Vei intra în rolul Prințului, ce deține o bola mistică cu puteri excepționale: îi dă abilitatea unică de a se întoarce în timp atunci când se apropie de moarte. Hunii se află la granițele Persiei, iar planul de atac al Prințului este din nou respins de tatăl său, deoarece acesta îl consideră pe fiul său prea neexperimentat și nesăbuit. Confruntat cu refuzul tatălui său, prințul decide să-și apere singur poporul. Armata prințului capitulează în fața hunilor, ce se folosesc de vrăji șamanistice

Prințul, învins de regele hunilor Nogai, este salvat de vechiul său mentor, Sukhra, care îl duce la oaza ascunsă din afara capitalei pentru tratament. De aici începe acțiunea și este locul unde vei apărea de fiecare dată când ești învins. Mai departe trebuie să găsești o soluție pentru vrăjile pe care le folosesc hunii și să-ți aperi capitala.

Lumea din joc, la fel ca în Dead Cells, este compusă din niveluri generate procedural amplasate în diferite zone colorate. Pentru început pornești în Zagros Village, apoi în zona Apeduct, apoi primul boss, după care urmează Tower of Oblivion, Grădinile și ultimul boss. Vorbind cu diferite personaje deblochezi și o altă zonă numită Hun War Camp care apoi dă în Academie, apoi la primul boss și tot așa.

În stiulul clasic al unui astfel de joc vei face parkour, platforming, sari dintr-o parte în alta, te ferești de inamici și de capcane, dar poți să și ripostezi cu atacuri rapide sau cu atacuri lente dar mai puternice. Poți trage și de la distanță cu arcul, însă ai doar trei săgeți, iar acestea se reîncarcă lent, deci le vei folosi doar în anumite situații. Poți să sari peste inamici pentru a-i ataca la spate sau poți să-i lovești cu piciorul.

E un sistem de combat simplu, dar satisfăcător, iar lucrurile se pot complica rapid, mai ales în anumite zone când dai de mulți inamici de mai multe tipuri. Vei muri de multe ori și o vei lua de la capăt. Ce face ca experiența să rămână fresh este faptul că vei putea încerca diferite arme, builduri și metode de a progresa. Vei avea la dispoziție 8 arme pentru lupta de aproape, fiecare cu propriile animații, avantaje și dezavantaje. Ai 6 arme pentru atac de la distanță și mai multe medalioane care îți dau diferite abilități: când lovești un inamic cu piciorul poți să-i dai foc, când consumi bani te poți vindeca și așa mai departe.

Armele le găsești de-a lungul jocului, dar le și poți cumpăra cu bani sau le poți debloca la bază prin consumarea unei resurse. Din păcate, fiecare nouă încercare începe cu cuțitele, deci dacă ți-a plăcut mult să joci cu o suliță poți doar să speri că o regăsești pentru că nu poți alege să începi un nivel cu ea, precum puteai în Hades, de exemplu. Mie asta îmi cam taie din elan și mi-aș fi dorit mai multă varietate de la început. În unele încercări am găsit multe medalioane care au făcut luptele mult mai simple, în altele nimic. Depinde de noroc.

Eu am jucat cam patru ore și nu am reușit să înving primul boss. Câteodată am ajuns la el cu puțin viață și practic fără nicio șansă, alteori am ajuns bine echipat, dar nu am reușit să-mi dau seama cum să mă feresc eficient de atacurile lui. Nu este excepțional de greu, dar cumva lupta cu el nu este intuitivă, sau așa mi s-a părut mie.

Jocul nu este extraordinar de greu, dar trebuie să nu greșești, să fii atent tot timpul deoarece iei mult damage și nu prea găsești poțiuni pentru vindecare. Totuși, anteriorul joc Prince of Persia, The Lost Crown mi s-a părut ceva mai accesibil, iar acela avea și diferite niveluri de dificultate.

L-am jucat pe PC cu tastatură și mouse, dar și cu controller. E destul de convenabil și cu tastatură și mouse, dar cu un controller este cel mai simplu. Jocul arată excelent, este foarte colorat, biom-urile sunt diferite, însă cu aceeași viziune centrală. Rulează și foarte bine pe Steam Deck cu aproape 60 de FPS constant.

Am jucat și Dead Cells, însă nu am progresat foarte mult. Nu este chiar genul meu de joc și The Rogue Prince of Persia intră în aceeași categorie. Îmi plac, însă pot deveni frustrante pentru mine. The Lost Crown a fost mai accesibil și abia pe la jumătate am scăzut dificultatea ca să pot să înving boșii, iar alte titluri precum Hades sunt mai fun pentru mine deoarece au mai puțin platforming și mai mult combat.

The Rogue Prince of Persia și Prince of Persia The Lost Crown mi se par că sunt jocuri prea similare și nu prea înțeleg de ce Ubisoft a ales să lanseze două titluri în același univers și cam în același stil de joc în mai puțin de 4 luni. Nu înțeleg strategia, dacă a fost una sau pur și simplu așa a fost să fie.

Altfel, dacă ți-a plăcut Dead Cells atunci este foarte probabil să-ți placă și acest joc. Poți să-l cumperi acum și să aștepți update-uri cu noi arme, conținut nou și așa mai departe sau poți aștepta lansarea oficială, care ar trebui să dubleze conținutul și timpul de joc.

Abonează-te pe  
Pe aceeasi tema: