”Sectorul IT are o pondere importantă în PIB-ul României, iar piața locală se bucură de o prezență numeroasă de companii de tehnologie. Într-un context volatil, precum cel pe care îl traversăm în prezent, companiile au nevoie de soluții cu ajutorul cărora să inoveze și să devină tot mai competitive. Potențialul AI generativă este unul foarte mare, iar prin acceleratorul Thoughtworks ne-am propus să venim în sprijinul companiilor care vor să rămână lideri, să obțină un avantaj competitiv, tot mai greu de atins, să dezvolte mai rapid soluțiile potrivite pentru clienții lor. Totodată, aceste soluții vor contribui la dezvoltarea piețelor pe care operăm”, a declarat Șerban Țîr, managing director Thoughtworks România.

Instrumentele și tehnologia bazată pe inteligența artificială (AI) generativă sunt acum disponibile oricui, inclusiv potențialilor cumpărători și competitorilor. Ce va face diferența va fi modul în care companiile folosesc și integrează AI generativă în produsele și afacerile lor, pentru a obține cel mai mare avantaj competitiv.

O astfel de companie este și unul dintre liderii în tehnologie la nivel mondial, care a folosit inteligența artificială generativă ca să îmbunătățească experiența clienților săi. Prin explorarea oportunităților în domeniul consilierilor virtuali și al instrumentelor educaționale, va fi dezvoltată o gamă de concepte de produse derivate din AI generativă, cu focus pe acele soluții care oferă o propunere de valoare concretă și un scenariu de afaceri convingător.

Acceleratorul de produse pe bază de inteligență artificială generativă dezvoltat de Thoughtworks, denumit “Generative AI Product Accelerator”, permite liderilor de afaceri să ia decizii mai informate și strategice cu privire la integrarea AI generativă în diferitele aplicații ale produselor lor.

Astfel, companiile vor putea să aibă la dispoziție în doar cinci săptămâni:

  • O cunoaștere mai clară și detaliată a situațiilor de utilizare a AI generativă pe termen scurt, riscurile și limitările pentru industria lor specifică, dar și evoluția afacerilor.
  • Posibilitatea de a explora oportunitățile variate ale AI, în funcție de nevoile businessului, de clienți și ecosistemul IT existent.
  • O strategie AI concretă și un plan prioritizat, cu valoare de business clar definită.
  • Un plan preliminar pentru implementarea responsabilă a AI, cu prioritizarea unor experimente și definirea unor protocoale de validare.

”Având în vedere progresele avansate în domeniul inteligenței artificiale generative, nu este surprinzător că multe companii experimentează deja această tehnologie. Dar, în același timp, fără a planifica scalarea proiectelor pilot care au succes și fără a le integra în business, există riscul de a rezolva doar acele probleme de la suprafață, ușor de abordat. Cu acceleratorul nostru de produse bazat pe AI generativă, companiile vor dezvolta planuri ce combină opțiunile posibile cu perspectivele fezabile, ținând cont de valoare, iar în decursul a câtorva săptămâni vor trasa deja calea către o scalare și valoare de durată,” a declarat Mike Mason, Chief Artificial Intelligence Officer, Thoughtworks.

“Generative AI Product Accelerator” combină cele mai bune practici din Product Thinking Playbook, un ghid care propune o abordare deja testată a dezvoltării de produse inovatoare, cu expertiza companiei în domeniul datelor și al AI, cu scopul de a transpune mai repede ideile în realitate și a atinge potențialul AI generativă pentru business.

Prin această soluție, Thoughtworks le oferă echipelor din companii posibilitatea de a gestiona aspectele care țin de etică și cele de ordin practic pentru o implementare responsabilă a AI generativă.