Conform studiului desfășurat de echipa Insights PulseZ, 1 din 2 tineri la nivel național vor să fie antreprenori sau manageri iar 2 din 3 tineri au apetit pentru antreprenoriat. Asta arată potențialul și interesul pe care tânăra generație îl are pentru antreprenoriat.
Acest potențial întâmpină și o mare provocare totuși fiindcă 6 din 10 tineri afirmă conform studiului că cea mai mare problemă pe care o întâmpină în România este lipsa accesului la resurse financiare. Mai mult, 1 din 4 tineri este dispus să își deschidă o afacere dacă găsește resurse financiare.
Echipa Vreau să fiu Antreprenor & Insights vine în sprijinul tinerei generații pentru a facilita accesul în primul rând la informații legate de cum pot să obțină o investiție și apoi să îi sprijine pe tineri în drumul lor către a deveni antreprenori.
Ce se întâmplă la Tinerii în Arenă?
Mulți oameni au auzit de conceptele internaționale Dragons Den și Shark Tank sau de cele din România, Imperiul Leilor sau Arena Leilor, unde antreprenorii vin să își prezinte afacerea în fața unor investitori.
Tinerii în Arenă recreează acest mediu în zona de online și pune lentila pe tinerii din Generația Z, între 16 și 24 de ani, care sunt deciși să meargă într-o călătorie antreprenorială.
Înscrierile în cadrul evenimentului de pe 24 noiembrie sunt gratuite și se pot face aici.
Primul eveniment va avea loc în data de 24 noiembrie, începând cu ora 18:00 și va fi un eveniment de pre-lansare în care 5 investitori și totodată antreprenori de succes la nivel național vor împărtăși cu audiența mai multe informații despre antreprenoriat și vor răspunde la întrebări legate de care sunt lucrurile importante pe care un tânăr trebuie să le îndeplinească pentru a primi finanțare.
“Ne dorim ca prin acest eveniment să îi pregătim pe tineri pentru a fi “investibili”. Vrem să îi sprijinim să afle direct de la investitori care sunt lucrurile la care ei se uită înainte să investească și care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze. Începând cu anul următor ne dorim să aducem dintre acești tineri care participă acum la eveniment să își prezinte ideile de business și astfel să facilităm accesul tinerilor la resurse financiare și nu numai.” a declarat Alin-Claudiu Apostu, managerul de proiect și gazda evenimentului Tinerii în Arenă
Cine sunt investitorii primei ediții?
Cei 5 investitori vizionari în fața cărora vor ajunge tinerii sunt antreprenori care participă sau au mai participat la evenimente similare și au deja experiența și interesul pentru a susține noua generație de antreprenori. Până acum au fost anunțați oficial trei dintre antreprenori, urmând ca pe data de 16 noiembrie să fie anunțați și ceilalți doi. Cei trei confirmați până acum sunt:
- Dragoș Petrescu este unul dintre cei mai importanți oameni din industria HoReCa și fondator al Grupului City Grill, cel mai mare lanț românesc de restaurante.
- Daniela Marișcu este pionier al industriei agrementului în România și CEO al companiei Aqua Azur, punând România pe harta globală a atracțiilor turistice.
- Dragoș Anastasiu este unul dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri români și președintele grupului Eurolines, cel mai important exit din România în industria de transporturi.
“Cred cu tarie in tânăra generație de antreprenori. Sunt foarte implicat în zona de educație și dezvoltare antreprenorială si din acest motiv sunt în echipa proiectului “Vreau să fiu Antreprenor” și îmi doresc în continuare să îi sprijin pe tineri să inceapa si sa isi dezvolte afaceri. Romania detine multe oportunitati, trebuie doar sa fim atenti la ele. Cat despre antreprenoriat și educație, aceștia sunt pilonii de bază ai dezvoltării acestei țări", a declarat Dragoș Anastasiu, Președintele Grupului Eurolines Romania.
Înscrierile în cadrul evenimentului sunt gratuite și se pot face aici.
Tinerii în Arenă este un concept marca Vreau să fiu Antreprenor și Insights, un proiect Romanian Business Leaders.
VSFA este un program național prin care organizatorii și-au propus să promoveze gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România. Echipa proiectului desfășoară conferințe în țară (peste 220 evenimente până acum, începând din 2013), iar alături sunt 10 comunități locale de tineri care creează și implementează proiecte locale. Impactul evenimentelor a depășit 27.000 de tineri.