Dintre cei care au achiziționat produse IT&C cu ocazia sărbătorilor de iarnă, 36% au ales magazinele specializate din mall-uri, iar 28% au optat pentru marketplace-urile din mediul online.

În medie, românii au cheltuit pe produsele din această categorie 1,230 lei. Însă media coșului de cumpărături a fost mai mare în cazul cumpărăturilor online (1,385 lei / cumpărătură), comparativ cu bugetul cheltuit în magazinele fizice (1,120 lei / cumpărătură).

Principalele articole IT&C către care s-au orientat consumatorii au fost telefoanele și tabletele, alese de jumătate dintre consumatori (49%) în sesiunea de cumpărături din decembrie, iar 1 din 3 consumatori au achiziționat laptop-uri & IT în aceeași perioadă.

În ceea ce privește retailerii aleși, eMAG și Altex se află în topul preferințelor pentru toate categoriile analizate în cadrul primului studiu în timp real de pe piața IT&C din România: laptop-uri & IT; telefoane & tablete; TV, audio, video & foto; gadget-uri; gaming și accesorii & altele.

eMAG este lider în topul achizițiilor de telefoane, 28% dintre consumatori alegând brandul autohton, dar și în topul achizițiilor de laptopuri (40%).

Altex conduce topul achizițiilor de tablete, fiind ales de 33% dintre consumatori, precum și topul achizițiilor de calculatoare tip desktop, fiind ales în acest caz de 37% dintre consumatorii de IT&C.

“Pentru a înțelege trendurile și comportamentele consumatorilor în această piață, am lansat primul studiu de piață .Live din România, prin care monitorizăm industria IT&C, alături de alte 7 industrii.

Astfel, venim în ajutorul retailerilor cu un instrument de market intelligence unic, care oferă date în timp real direct de la consumatori. Pentru prima oară, putem analiza schimbările din piață, chiar în timp ce acestea au loc. “ menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.