Odată cu maturizarea forțată a pieței de eCommerce, nevoile de business ale clienților Innobyte au devenit mai specifice și s-au concentrat pe implementarea rapidă de soluții tehnice, adaptarea la context și optimizarea la nivel operațional.
„Pandemia a avut asupra pieței de eCommerce efect catalizator și a propulsat business-urile din online. Am înregistrat o creștere remarcabilă a cererii de servicii din partea partenerilor actuali, pe fondul nevoii lor de a-și dezvolta platformele, iar trendul acesta se va menține și în 2021”, spune Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte, companie românească de dezvoltare software specializată în eCommerce.
Tendințele din eCommerce în 2021 – personalizare, marketplace și subscription
Factorii care vor contribui la atingerea pragului estimat de Innobyte se referă atât la digitalizarea accelerată, cât și la faptul că în 2021 nevoia de bază va fi legată de performanța platformelor existente și dezvoltarea de soluții care să plaseze fiecare business în topul căutărilor și accesărilor clienților și să-i diferențieze de concurență.
Utilizatorul este elementul în jurul căruia se va construi în 2021. De asemenea, se va menține tendința de securizare și creștere a performanței platformelor. Companiile din eCommerce vor implementa din ce în ce mai multe campanii pentru atragerea și retenția clienților – ceea ce va presupune dezvoltări noi și asigurarea unui cadru tehnic favorabil: va fi nevoie de magazine online care să funcționeze la parametri optimi, să asigure o experiență de navigare foarte bună, sigură și care să permită un trafic mai mare pe platformă, a precizat Cătălin Bordei.
De asemenea, printre tendințele pieței de eCommerce se remarcă continuarea dezvoltării platformelor de tip marketplace, pentru oferirea unei game variate de produse, dar și dezvoltarea magazinelor nișate, unde se pune mai mult accent pe personalizare și crearea unei experiențe deosebite pentru clienți.
Modelul de subscription este o altă tendință ce se observă din ce în ce mai mult în eCommerce. Acesta permite magazinelor online să își asigure clienți recurenți pentru care vor livra produsele lor preferate cu o anumită regularitate. De asemenea, orientarea către dezvoltarea de aplicații mobile continuă curba de creștere, acestea devenind un instrument tot mai important în strategia jucătorilor din eCommerce.
Într-o piață în care există tot mai mulți ofertanți, clienții vor alege să acceseze magazinul online a cărui “voce” răsună în mulțime, vor cumpăra de la cei care oferă o experiență sigură și foarte bună de navigare și cumpărare. Astfel, personalizarea experienței de navigare va fi un diferențiator și cu siguranță vom vedea mai multe proiecte online care vor capitaliza pe această tendință, a mai explicat Cătălin Bordei.
Innobyte a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 1,8 milioane de euro, cu 55% mai mare față de 2019. Contextul și dinamica favorabilă din online oferă premise pentru menținerea tendinței de creștere și în 2021, când reprezentanții companiei estimează că Innobyte va depăși pragul de 2 milioane de euro cifră de afaceri, iar EBITDA va ajunge la 460.000 de euro.
Dezvoltarea serviciilor clienților actuali ai companiei a determinat o creștere peste așteptări pentru compania de dezvoltare software, odată cu dinamica accelerată din piața de eCommerce. Astfel, în 2020, cifra de afaceri a avut o creștere peste estimările inițiale pre-pandemie, în timp ce profitabilitatea companiei s-a triplat față de 2019, EBITDA ajungând la 430.000 de euro.
Pentru anul în curs, Innobyte mizează pe o creștere a cifrei de afaceri cu 15%, depășind astfel pragul de 2 milioane de euro, păstrarea nivelului de profitabilitate și creșterea cu 25% a numărului de angajați.