• Truda este un produs de product feed management, adică analizează campaniile magazinelor online, eficiența promovării, dar identifică și ce produse ar putea fi promovate mai ușor. Sistemul funcționează pe bază de abonament și este deja utilizat de peste 70 de clienți în România și în regiune.
  • Truda se integrează cu produsele tradiționale folosite de specialiștii de marketing online din ecommerce și analizează rezultatul campaniilor - câți bani aduce un produs, care este trendul său, cât de mult costă campaniile de promovare pe Google și Facebook, iar apoi oferă sfaturi utile.

Am discutat cu Cătălin Macovei despre trecerea de la agenție la zona de startup-uri și planurile Truda pentru 2023.

Cum a început Truda?

Truda a venit după un parcurs evolutiv pentru Cătălin Macovei. 9 ani s-a ocupat de agenția Moloso, iar în 2022 aceasta a fuzionat cu SEO Cupcake, așa că au fondat o nouă entitate, numită Limitless. Dar s-au lovit de anumite probleme, așa că au dezvoltat intern anumite unelte care să-i ajute.

Își amintește că din 2017, odată ce Google și Facebook au dezvoltat accelerat zona de ecommerce, magazinele online aveau nevoie de fluxuri de produse pe care să le transmită în campanii de advertising în aceste rețele. Și fiecare site avea nevoie de un feed separat. Toată această muncă de multe ori cădea în sarcina agenției de performance și reprezenta o muncă manuală de introdus date, de analizat, de corectat atunci când rezultatele nu erau dorite.

Existau unelte de automatizare, dar erau foarte costisitoare și chiar pentru brandurile mari nu erau atât de eficiente ca preț.

„Voiam să controlez lucrurile mai bine. De ce afișează Google acest produs? De ce nu îl afișează pe altul? De ce a indexat Google o anumită pagină și nu alta?”, explică el.

Așa a început de la startul pandemiei să lucreze la acest produs care a urmat să devină Truda.

„Am fost în spatele unei agenții și știu ce muncă se practică. Am înțeles ce nevoi au specialiștii de marketing și un e un fost făcut de programatori pentru ei, ci unul care înțelege clientul”, spune Macovei. Odată ce l-au dezvoltat și l-au testat intern cu anumiți clienți au realizat că e nevoie să meargă mai departe și să facă un startup de sine stătător.

Cum funcționează Truda?

În momentul de față Truda este folosit de patru agenții din România și în total au peste 70 de clienți care au peste 100 de magazine.

Truda se conectează la patru elemente din fluxul de produse - informații legate de produs, nume, descriere, prețuri, iar apoi se conectează la sistemele de la Google sau Facebook. Ulterior, extrage informații de marketing, câte click-uri a avut un produs, ce costuri a avut promovarea și apoi cu ajutorul platformei calculează eficiența.

„Diferența dintre noi și orice altă platformă e faptul că avem o comunicare bidirecțională. Luăm date, le parcurgem, calculăm, le exportăm mai departe”, spune Macovei.

În interiorul Truda lucrurile sunt categorisite pe etichete - produse cu venit mare, venit mediu, prețul unei campanii, prețul produselor raportat la promovarea online, dar și produse în trend.

„Aici folosim machine learning. Compară trecutul cu prezentul. Analizează trendul unui produs și poate face previziuni”, spune Macovei.

De asemenea, Truda se mai uită și ce produse sunt promovate. Conform datelor startup-urilor, 70 din 100 de produse pe care le are un magazin online nu sunt promovate niciodată. „Eu pot să-ți zic că 50% din venituri îți vin din anumite produse, unele care nu sunt promovate și care ar putea să-ți aducă venituri și mai mari”, explică specialiștul în comerț online.

În plus, Truda identifică și așa-numite Hero Product sau Toxic Product. Adică produse care au o eficiență foarte mare, dar și produse care costă foarte mult în promovare, dar nu aduc nimic în vânzări, poate doar click-uri pe site, ceea ce înseamnă că rata de conversie este mică.

Feedback și lucrul cu antreprenori

În momentul de față Truda lucrează direct cu magazinele și cu agențiile pentru feedback. Deși e un SaaS, Truda oferă multă asistență pentru implementarea corectă a produsului, acel onboarding esențial.

„Avem 100 de proiecte online în momentul de față, dar peste 70 de clienți. Plus că poți să folosești o lună gratuit ca să te convingi de rezultate”, mai spune Macovei.

Datele de până acum sunt bune. Creșterile au fost de 35-100% pentru partenerii care au folosit Truda. Pentru că startup-ul reușește să identifice acele produse care pot multiplica veniturile și elimină anomaliile pe care le mai întâlnește în Google sau Facebook.

„De multe ori Facebook sau Google se îndrăgostesc de anumite produse și pe care le promovează constant. Dar uneori magazinele nu au mereu acele produse, nu au măsurile potrivite dacă vorbim de fashion. Din acest motiv noi vrem să-l ghidăm pe Google să nu mai trimită trafic aiurea, ci în zonele de eficiență”, spune Cătălin Macovei.

50.000 de euro venituri lunare planificate în 2023

Planul lui Cătălin pentru 2023 este ca Truda să ajungă la venituri recurente lunare de 50.000 de euro, adică 140 de clienți în total.

„Aș vrea ca ulterior să intrăm în zona de funding și să facem evaluările. Concurenții noștri fac strict doar partea de feed management. Dar până nu ajungem la 50.000 de euro venituri recurente lunare nu pot să zic că este un succes din punctul meu de vedere”, spune Macovei.

De asemenea, pentru el, deși piața din România e interesantă, zonele internaționale sunt esențiale. „Datorită parteneriatelor și vechimii avem deja mulți parteneri în alte țări. Mulți sunt în Polonia și planul este să intrăm direct la agențiile de performance marketing de acolo. Problemele sunt aceleași, fie că ești în Polonia, fie că ești în Franța sau Danemarca”, spune Macovei.


Proiectul „Antreprenori” este sustinul de ING Bank, partener de creștere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul următor.