Andra Hanță este unul de specialiștii listați pe platforma BizTool.ro. Pe BizTool îți oferim cei mai buni specialiști din domenii diverse care te pot ajuta să-ți crești afacerea, fiind verificați de către echipa start-up.ro.


Tururile virtuale ca instrumente de prezentare, promovare sau vânzare nu sunt ceva nou, însă se pare că pandemia le-a adus în lumina reflectoarelor, mai ales în România. Acest lucru l-am resimțit și în calitate de agenție digitală care creează tururi 3D și experiențe interactive 360°.

Primii care s-au orientat spre aceste soluții digitale au fost agențiile imobiliare. Însă, în ceea ce ne privește, ne-am bucurat mult mai mult să vedem că antreprenori, manageri și oameni de marketing au devenit mai deschiși și mai dornici să investească într-un astfel de produs digital.

E important să setăm de la început așteptările. Simpla transpunere digitală a unui loc din realitate – muzeu, proprietate, showroom, clinică, pensiune etc. – nu e o garanție a succesului. Altfel spus, a avea un tur virtual nu înseamnă automat că vei economisi timp și bani, că vei vinde mai repede sau mai mult, că vei avea mai mulți clienți sau că vei fi mai vizibil. Însă, cu siguranță un tur virtual poate să contribuie la atingerea unuia sau mai multor astfel de obiective... Doar dacă gândim integrat și planificăm.

Ne-am propus ca tururile virtuale pe care le realizăm în cadrul OMNIvision să fie niște produse digitale frumoase și relevante, care să stârnească interesul și curiozitatea privitorului. Ne fascinează experiențele virtuale și ceea ce pot ele transmite, însă nu încurajăm ideea de a avea un tur virtual doar de dragul ideii, că e ceva la modă sau doar pentru a fi în pas cu concurența. Din contră, în colaborările noastre, au fost momente în care am convenit că turul virtual nu era cea mai bună soluție pentru contextul dat. Sau momentul ales nu era potrivit. Sau nu exista un motiv suficient de puternic pentru a investi în așa ceva.

Există industrii și domenii pentru care tururile virtuale pot aduce rezultate și valoare. Însă, pentru ca acest lucru să se întâmple, e nevoie ca mai întâi tururile virtuale să fie puse în valoare... Bineînțeles, depinde care e scopul, cum sunt concepute și ce experiență oferă.

Nu e greșit să investești într-un tur virtual pe care alegi doar să-l publici pe site-ul propriu și să aștepți să fie descoperit și explorat doar de cei care îl accesează. Sau poți avea un tur virtual pe care să-l trimiți doar publicului vizat. Important să îți clarifici de la început ce îți propui. Iar dacă alegi să-l privești ca pe un instrument de marketing, atunci e nevoie să-l tratezi ca atare.

Așadar, dacă iei în considerare posibilitatea de a-ți transpune digital afacerea, un loc sau un spațiu care merită arătat și promovat online, te invităm să îți răspunzi la următoarele întrebări:

  1. De ce îți dorești un tur virtual?
  2. Cine vor fi vizitatorii/beneficiarii turului virtual?
  3. Ce îți propui să obții prin acest instrument digital?
  4. Cum vei folosi turul virtual pentru a-ți atinge obiectivele vizate?

Seth Godin spune „La fel ca orice instrument puternic, impactul vine de la meșteșugar, nu de la instrument.” Există mai multe tipuri de tururi virtuale și mai mulți furnizori care pot oferi aceste servicii. Contează mult cum dorești să te poziționezi și ce îți propui să transmiți.

Asigură-te că pornești cu o viziune și că îți alegi partenerii care pot să te ajute să-ți pui planul în aplicare. Turul virtual poate spune o poveste despre tine, despre afacerea ta sau despre locul pe care dorești să-l promovezi. Și, mai ales, poate oferi clienților tăi o experiență relevantă, care să îi ajute, să îi încânte sau să-i inspire. Fii creativ și gândește integrat!