Pentru un comerciant, monitorizarea comportamentului competiției și a mișcărilor de preț într-un interval de timp duce la identificarea unor soluții care să-i maximizeze profitul.

"Cei care vând produse similare cu alți competitori își pot crea o politică automată de prețuri astfel încât să aibă cel mai bun preț din piață", spune Florin Măcău, fondatorul platformei de automatizări ecommerce FamShop.

"O raportare completă a concurenței împreună cu istoricul acesteia duce la cele mai bune decizii, inclusiv la renunțarea de a mai comercializa o anumită gamă de produse neprofitabilă", mai precizează Florin.

Optimizarea prețurilor sau "auto-pricing" este un pas complementar cu monitorizarea prețurilor în care politica de prețuri este actualizată automat în funcție de prețurile urmărite.

Astfel, procesarea manuală de actualizare a prețurilor în online se poate automatiza.

În plus, în acest proces, se pot implica și algoritmi de machine-learning atât pentru identificarea produselor concurenței cât și pentru predicția prețurilor competitorilor.

Pe lângă experiența în automatizare și integrările deja cunoscute între magazine online, marketplace-uri, generările automate de AWB-uri și facturi, sincronizările de stocuri, platforma cloud FamShop vine în ajutorul comercianților cu soluția de monitorizare a prețurilor concurenței și auto-pricing, prezentată înițial anul trecut.