“Evoluția favorabilă a primului trimestru s-a menținut și în cel de-al doilea, deși, potrivit mediilor istorice ale industriei, trimestrul doi este cu 10-15% mai slab în ceea ce privește volumele comparativ cu prima parte a anului”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco.

Acesta menționează faptul că volumele de vânzări s-au menținut la același nivel, cu o valoare a vânzărilo de 300 milioane de lei. Acest lucru a dus la un prim semestru în creștere procentuală cu două cifre față de anul anterior.

Categoriile de produse cele mai căutate de clienți confirmă trendurile ultimei perioade: orientarea către produse de divertisment, către produse care facilitează mobilitatea și conectivitatea în timpul activităților care presupun ieșiri în aer liber sau călătorii.

Astfel, gadgeturile, căștile, boxele portabile au avut o creștere dublă față de aceeași perioadă a anului trecut, iar vânzările de smartphone-uri au continuat să crească peste media pieței (+45%).

De asemenea, televizoarele OLED au fost de două ori mai căutate decât în primul semestru al anului anterior. Alte produse pentru casă, precum espressoarele de cafea și aspiratoarele, au crescut peste medie (+50%) în acest semestru.

Pe de altă parte, categoriile de produse care au fost la mare căutare în anii de pandemie înregistrează în prezent stagnări sau chiar scăderi. Este cazul electrocasnicelor mari, cu o durată de viață lungă, precum mașinile de spălat rufe/vase, aparatele frigorifice, plitele și cuptoarele incorporabile.

“Este vizibil faptul că românii pun un accent tot mai ridicat pe preț, în decizia de cumpărare – atât ca urmare a incertitudinilor economice, cât și a scăderii creditului de consum. Observăm mai puține solicitări, dar și o creștere a exigenței băncilor în evaluarea eligibilității clienților”, mai spune Dragoș Sîrbu.