În paralel, compania românească a lucrat la noi modele de transcriere pentru limbile engleză, germană, franceză, spaniolă și a încheiat un parteneriat strategic cu Mediatel, principalul furnizor de soluții pentru contact centere de pe piața din România.
”Odată cu această nouă versiune pentru limba română, care este cu până la 20% mai bună decât versiunea anterioară, am dus tehnologia aproape de nivelul maxim posibil de acuratețe. Este cea mai performantă tehnologie construită vreodată pentru limba română, aflându-se deja în punctul în care transcrierile ies aproape perfect. Astfel, limba română este pusă pe harta tehnologiilor din întreaga lume, o hartă populată predominant de engleză”, spune Adrian Ispas, cofondator și CEO al Vatis Tech.
Strategic, a fost bifată o nouă etapă de dezvoltare pentru Vatis Tech, care se pregătește acum de o scalare la nivel internațional, fiind explorate mai multe piețe europene. Tehnologia promovată astăzi de companie a fost construită în circa 18 luni.
”Pe termen mediu și lung, obiectivul nostru este să devenim principalul furnizor de speech-to-text pentru limbile europene. De aceea, pe toate piețele externe unde vom fi prezenți, nivelul de performanță la care vom ajunge trebuie să fie apropiat de nivelul din piața locală. Investițiile inițiale pentru o nouă piață vor fi între 100.000 și 200.000 de euro. Tehnologiile folosite în plan internațional sunt similare și la fel de complexe ca cele din România, diferența constând în faptul că pentru celelalte limbi acuratețea e de aproximativ 95%, în timp ce pentru română acuratețea trece constant de pragul de 97%, ceea ce face ca transcripturile generate automat să fie aproape perfecte conform spuselor clienților noștri, a adăugat Adrian Ispas.
Vatis Tech a fost înființată în anul 2020 de trei antreprenori români, cu experiență în dezvoltare software: Adrian Ispas, Emanuel Nazare și Alexandru Topală. Compania a trecut prin mai multe runde de finanțare în valoare totală de 850.000 de euro, prima în 2021, iar a doua în 2023.
Vatis Tech are în prezent peste 60 de clienți și parteneri din domenii diverse. Până la finalul anului, estimarea este de dublare a acestora. Un exemplu de parteneriat este cu furnizorul de soluții de contact centere Mediatel Data.
”Am realizat o soluție comună pentru zona de contact centere: speech analytics, care folosește engine-ul nostru cu acuratețe de 95% pe zona de apeluri telefonice și algoritmii NLP ai Mediatel pentru analiza transcriptului. Cu această soluție, contact centerele pot acum avea acces la o tehnologie state-of-the-art, extrem de performantă care să îmbunătățească experiența consumatorilor, să eficientizeze procese, să reducă din costuri, să identifice trenduri și oportunități din discuțiile cu clienții. Soluția e aplicabilă în mai multe industrii, precum banking, telecom, asigurări, utilități”, explică Adrian Ispas.
”Când am început colaborarea cu Vatis Tech, ceea ce ne-a ieșit în evidență și ceea ce am observat ca fiind un diferențiator real pe piața de speech-to-text a fost capacitatea sa de a oferi o acuratețe îmbunătățită, de a antrena modele audio personalizate și de a fi în același timp competitiv din punct de vedere al prețului. Platforma poate transcrie rapid și precis toate tipurile de audio și, în special apelurile telefonice audio. În același timp, infrastructura dezvoltată de Vatis Tech este extrem de scalabilă”, declară Dan Mazilu, fondatorul Mediatel Data.
Pentru a verifica acuratețea dată de tehnologia de transcriere în mod automat a Vatis Tech, oricine își poate crea un cont online pe https://vatis.tech iar serviciul oferă o oră de testare gratuită atât pentru fișierele audio, cât și pentru cele video, cu modele avansate AI, folosind fie platforma web, fie API-urile simple speech-to-text. După această perioadă, prețul unei ore pornește de la 5 euro și poate să scadă la 2 euro pe oră în cazul unui abonament. Pentru volume mai mari de transcrieri, se oferă discounturi.
Vatis Tech dezvoltă o tehnologie de recunoaștere vocală bazată pe inteligență artificială, transcrie lunar peste 10.000 de ore și are o rată de creștere trimestrială de peste 50%. Printre principalii beneficiari ai tehnologiei pe care o promovează se află companii din domenii precum: servicii de contact center, financiar, medical, juridic, dar și jucători din domeniul media sau din domeniul IT.