- Schimbați uleiul de motor la intervale regulate
Această acțiune o puteți face chiar și dumneavoastră acasă dacă aveți câteva cunoștinte mecanice și sculele adecvate. Uleiul de motor menține toate piesele care sunt în mișcare bine lubrifiate, astfel încât uzura să fie minimă. Verificați nivelul de ulei din când în când și completați dacă nivelul este scăzut. Gradul de ulei și intervalele de schimbare sunt supuse recomandărilor producătorului. Filtrul de ulei este la fel de important deoarece filtrează toate impuritățile din ulei. Nu uitați faptul că, nivelul de ulei se verifică în mod corespunzător, atunci când motorul este rece și nu a fost pornit recent. Astfel, tot uleiul este scurs în baia de ulei și joja va indica nivelul corect.
- Verificați sistemul de răcire
Chiar dacă am parcurs un drum lung, se pierde multă energie în timpul arderii sub formă de căldură. Metalele și aliajele, din care este fabricat motorul mașinii, nu sunt cei mai buni prieteni cu temperaturile extrem de ridicate și tocmai din acest motiv fiecare mașină are un sistem de răcire. Asigurați-vă întotdeauna că există lichid de răcire suficient în rezervor deoarece este foarte important pentru disiparea căldurii.
Un raport 1: 1 de lichid de răcire (antigel) și apă distilată este ideal. De asemenea, pe lângă ridicarea capotei și verificarea vizuală a nivelului și texturii lichidului de răcire, majoritatea autoturismelor au în instrumetarur de bord, un indicator pentru temperatura apei.
- Lasă-l să respire
Ca și în cazul organismului uman și motorul mașinii dumneavoastră are nevoie de oxigen pentru a putea funcționa corect. Un flux de aer restrâns poate face ca combustibilul să nu ardă complet, crescând la rândul său emisiile și reducând eficienta motorului. Verificați filtrul de aer și înlocuiți-l daca este cazul, ori în funcție de intervalul specificat de producător.
- Verificați să nu existe scurgeri de fluide
Când ieșiți din parcare, opriți-vă câteva secunde și uitați-vă în locul de parcare în zona motorului pentru a vedea dacă există pete pe asfalt. Dacă combustibilul se scurge, ar trebui să vizitați cel mai apropiat mecanic și să îl verificați. De asemenea, puteți verifica sub capotă pentru a vedea sau a mirosi dacă există scurgeri. În cazul scurgerilor de combustibil, șansele sunt mici să existe o astfel de daună, însă, uleiul de motor și antigelul sunt lichide pe care ar trebui să le aveți în vedere în principal atunci când verificați dacă există scurgeri deoarece pot exista scurgeri pe la garnituri sau furtunuri.
- Nu circulați constant cu rezervorul aproape gol
Benzina poate conține sedimente, impurități care se așează la baza rezervorului. Ani de funcționare și va exista cu siguranță un strat de impurități care nu ar trebui să ajungă la motor. Tocmai din acest motiv există și un filtru de combustibil, însă, dacă acesta nu a fost înlocuit la timp nu își mai poate face treaba ca la carte.
Funcționarea cu puțin combustibil în rezervor, poate atrage gunoaiele strânse pe fundul rezervorului în pompa de combustibil, ceea ce ar putea cauza defectarea componentei. Pompa de combustibil este în general, înaintea filtrului de combustibil. În plus, dacă veți circula cu rezervorul gol des, pompa de combustibil se poate arde deoarece, ca orice altă componentă mecanică, aceasta se încălzește iar răcirea se face simplu, pe baza combustibilului din rezervor.
- Țineți cont de intervalul de service al distribuției și al kit-ului de accesorii
În cazul unei curele de distribuție din cauciuc, chiar dacă discutăm despre un rulaj mic al mașinii, timpul își spune cuvântul. Cauciucul se îmbătrânește cu trecerea timpului și crapă. Astfel, daca se ajunge în situația în care se rupe cureaua de distribuție, sunt șanse foarte mari că motorul să fie compromis. Dacă auzi un scârțâit care vine de sub capotă, este timpul să înlocuiți distribuția sau curelele de accesorii. În cazul unei distribuții pe lanț, intervalul de schimb este unul considerabil mai mare și exista în primul rand semnale auditive care indică faptul că trebuie să mergeți la service.
- Nu ignorați martorul „check engine”
Această lumină este strigătul subtil al mașinii dumneavoastră care cere ajutor. Nu ignorați acest lucru și verificați imediat mașina la un mecanic profesionist care are o diagnoza de calitate. Acel „check engine” poate exclama o multitudine de nereguli, fapt pentru care, ideea de a vă da cu presupusul și înlocuirea unor piese după ureche, nu vă poate aduce decât costuri suplimentare inutile.
- Verificați sistemul de frânare
Acesta este unul dintre sistemele esențiale ale oricărui autoturism. Daca frânele nu funcționează corespunzător, cu siguranță într-un caz de urgenta s-ar putea să existe pagube inseminate pentru simplul fapt că, nu ați putut să frânați eficient și în timp util. sistemul de frânare funcționează pe baza de ulei hidraulic.
Acest lucru înseamnă că, trebuie să verificați să nu existe scurgeri la roti dar și nivelul din vasul special. În plus, că în cazul oricărui alt tip de ulei, inclusive uleiul de frâne își pierde din proprietăți odată cu trecerea timpului.
Un motor este practic inima unei mașini iar acest lucru îl vor spune toți mecanicii de la orice service, inclusiv profesioniștii de la apbservice.ro. Motorul trebuie să funcționeze lin pentru a vă menține mașina în mișcare.
Concluzie
Deținerea unui autoturism implică o responsabilitate mare în primul rand pentru că, este vorba despre siguranța traficului rutier iar cele prezentate mai sus, reprezintă doar câteva dintre cele mai importante lucruri pe care orice șofer trebuie să le facă propriului autoturism.