”Am decis că nu mai vreau să fie departe de domeniul în care investisem atât de mult timp și știam că va trebui să creez acel ceva ce nu exista la acel moment. Știam că îmi doresc un produs care să vină atât în întâmpinarea cabinetelor medicale, respectiv a medicilor veterinari, cât și a proprietarilor de animale”, povestește ea.

Așa a luat naștere VetSure.ro, o platformă care aduce la un loc proprietarii de animale de companie și cabinetele veterinare de la noi din țară. În esență, platforma tinerei funcționează ca un mediator între cele două entități: le oferă posibilitatea proprietarilor de animale să aibă servicii medicale veterinare la zi, cu un cost controlat, plătind un singur plan, pe care îl realizează într-o rețea de cabinete veterinare.

”Văzusem că există medici foarte buni, dar care nu au timp, sau care nu înțeleg necesitatea promovării, sau cât de important e să comunice activitatea lor. Să nu uităm, totuși, că multe dintre procedurile folosite în medicina generală sunt făcute și la animale, dacă nu, uneori, mai întâi la acestea din urmă. Există medici pionieri în domeniul nostru de activitate”, explică Iuliana.

Ce-și doresc proprietarii de animale de companie

În același timp, tânăra spune că și clienții acestor cabinete resimt nevoia unor servicii mai bune. De exemplu, customer care din partea cabinetelor veterinare, mai multe informații și siguranța că animalele lor de companie vor primi vor beneficia de cele mai bune servicii de pe piață într-un mod rapid și dinamic.

”Lucrul la această idee începuse cu mult timp înainte, dar declicul s-a produs undeva la începutul anului 2016. Știam că aveam nevoie de un suport IT care să permită legătura între cele două părți. De aici, au urmat numeroase agende scrise și căutarea unei echipe potrivite pentru realizarea acestor funcționalități”, spune Iuliana.

Cu toate acestea, VetSure.ro a devenit o realitate abia de câteva luni, cu o investiție care s-a ridicat la 15.000 de euro, bani veniți de la prieteni și familie, ”angel investorii” tinerei. Bugetul a fost folosit pentru dezvoltarea platformei, drepturi de proprietate intelectuală, dar și pentru promovare.

Abonamente disponibile pe VetSure.ro

Platforma funcționează destul de simplu, după cum ne-a explicat Iuliana Micu. Clienții se înregistrează și primesc automat sugestii cu privire la 3 tipuri de abonamente personalizate, conform caracteristicilor introduse despre patruped.

Nivelul 1 cuprinde servicii oferite de VetSure.ro: accesul la platformă prin intermediul căreia va vedea înregistrările realizate de către medicul veterinar partener în fișa online a patrupedului. Aceasta include detalii despre servicii, data efectuării acestora, medicul care a realizat intervențiile, recomandările primite în timpul vizitei, noi programari. ”Un beneficiu pe care îl aduce acest serviciu pacientului este, de exemplu, faptul că nu mai trebuie să păstreze hârtiuțe care îi reamintesc când ar trebui să se întoarcă în cabinet pentru repetarea unei acțiuni medicale. În plus, are acces la contul său de pe orice dispozitiv mobil, conectat la internet”, completează Iuliana.

În plus, tot ca un beneficiu al acestui tip de abonament este faptul că proprietarii pot suna dacă sunt îngrijorați cu privire la starea a animăluțului lor. ”Noi îi ajutăm, un medic veterinar le răspunde, iar când situația o impune, le recomandăm un cabinet veterinar potrivit”.

Nivelele 2 și 3 de abonare cuprind servicii medicale care se pot efectua la cabinetele veterinare prezente pe platformă. ”Este un mod mult mai eficient de a ști ce primești conta unui cost fix. Sunt abonamente recomandate proprietarilor de animale prevăzători, care doresc să fie la zi cu acțiunile medicale recomandate, dar și să fie pregătiți pentru situații neprevăzute”, adaugă Iuliana.

Potrivit fondatoarei VetSure, aceste servicii se activează periodic, iar costul lor depinde de modalitatea de plată preferată de client: lunar, trimestrial, bianual sau anual.

Ce oferă cabinetele medicale

De asemenea, cabinetele au acces gratuit la infrastructura de pe platformă. ”O pot folosi pentru toți clienții lor ca o bază de date internă, însă clienții care sunt adăugați în ea primesc un mail de înștiințare și astfel află de serviciile noastre. Alegerea de a se abona le aparține clienților”, precizează Iuliana și adaugă faptul că, tot pentru cabinetele veterinare de pe platformă echipa ei face servicii de marketing și promovare astfel încât ”medicii respectivi să se poată ocupa doar de medicina veterinară”.

Însă, tipurile de servicii pe care le desfășoară cabinetele partenere pe platformă sunt diferite. Astfel, sunt cabinete care oferă doar înregistrarea fișelor online și servicii standard. Altele vor oferi atât servicii standard, cât și prevenție sau intervenții chirurgicale, în funcție de specializarea lor.

”Serviciile puse le dispoziție nu sunt neapărat noi, însă forma în care sunt oferite publicului este diferită față de altceva de pe piață în momentul acesta. Acest lucru ne oferă un avantaj, dar și un dezavantaj. Ne va lua o perioadă destul de mare de timp pentru a ne face cunoscuți și a ne transmite mesajul”, spune Iuliana.

Scenarii posibile

În acest moment tânăra strânge o bază de utilizatori pentru VetSure.ro, însă feedback-ul strâns până acum este încurajator. Totodată, în această perioadă potențialii clienți au ocazia de a se înregistra gratuit pentru primul nivel și să testeze serviciile.

Este încrezătoare în potențialul platformei pe care a creat-o, însă a preferat să fie prevăzătoare și și-a făcut mai multe scenarii privind evoluția platformei și posibilitatea de scalare a business-ului (deja are un cabinet partener în Ploiești și este în discuții pentru adăugarea unor noi parteneri la nivel național).

”Într-unul realist, până la sfârșitul acestui an ne așteptăm să avem primii 200 de clienți plătitori. Dacă lucrurile se desfășoară conform planului, ne asteptăm ca în 2018 să avem cel puțin 2.000 de clienți. Acest lucru se va traduce în depășirea a 47. 000 de euro în încasări”, concluzionează Iuliana.

Photo by Nirzar Pangarkar on Unsplash