”În continuare ne uităm la promovare și creștere de competențe și adopție pe toate dimensiunile de companii, mari, medii și mici, atât din mediul privat cât și în sectorul public. Lucrăm prin parteneri și avem un program amplu prin care ne dorim să le susținem dezvoltarea lor de competențe, ca ei să fie la rândul lor capabili să susțină nevoile pe care le au astfel de organizații”, ne-a precizat Violeta Luca.
Aceasta a făcut un rezumat al direcțiilor pe care compania pe care o conduce le vizează până la finalul acestui an. În esență, obiectivul pe care și l-a asumat este de a spori numărul de oameni care au competențe avansate în cloud computing, la nivel național, pentru diverse domenii.
Soluții pentru mediul de afaceri românesc
”Ne dorim să creștem și mai mult parteneriatele cu jucătorii din industrii, practic să avem scenarii de transformare digitală foarte aplicate la nivel de industrii, industriile de focus fiind financial services, healthcare, manufacturing, zona de educație, energie, retail. Și desigur, având în spate o companie cu o propunere de valoare atât de diversă și complexă, deopotrivă, ne propunem să încercăm să o aducem cât mai aproape de mediul de afaceri românesc”, a declarat Violeta Luca.
”Avem un roadmap mai amplu, în care ne dorim să deschidem laboratoare în toate universitățile relevante din țară și unde vedem că există apetit pentru dezvoltare, pentru tehnologie, și une există deschidere din partea universităților respective pentru a implementa astfel de programe. Dincolo de investiția în hardware și setup-ul de echipamente, pentru amenajarea sălii, este foarte important să fie utilizare mai apoi pentru că doar astfel va avea valoare”, precizează Violeta Luca referitor la existența altor inițiative precum cea de la ASE.
Oficialul Microsoft România adaugă faptul că ”investim, dincolo de mediul educației, susținem și startup-uri, acceleratoare, de așa manieră încât zona aceasta de creștere a competențelor în domeniul cloud computing, mai avansat sau mai basic, să fie făcută la o scară cât mai mare”.
Susținere pentru startup-uri
În acest sens, compania lucrează alături de parteneri. ”Credem în puterea scalării, și atunci ne asociem fie cu parteneri Microsoft, fie cu clienți Microsoft, în așa manieră încât eforturile respective să aibă un impact scalabil în piață. Ne-am dori să existe mii de oameni care să se certifice la nivel de Azure Fundamentals, care este, dacă vreți, primul prag, - există mai multe niveluri de certificare - și, desigur, ne-am dori ca oamenii care trec prin astfel de cursuri să se înscrie mai apoi la competiții Microsoft de tip hackathons, competiții globale de tip AI for Good, să ia premii și să facă prototipuri de produse pe care mai apoi să le scaleze”, afirmă Violeta Luca.
O altă inițiativă prin care managementul Microsoft de la nivel local își dorește să contribuie la dezvoltarea tinerilor și a abilităților lor antreprenoriale, de data aceasta, este prin sesiunile dedicate startup-urilor. De altfel, o astfel de inițiativă urmează să aibă loc tot la ASE în săptămânile următoare.
Microsoft România în 2019
”Am văzut în ultimul an o creștere și a nivelului de interes și a dinamicii mediului de startup-uri din România și a nevoii de a ne implica și de a fi mai aproape atât de tineri cât și de mediul de afaceri. Aș zice că e o urmare firească a ceea ce făceam din trecut. Microsoft susține startup-urile de foarte mulți ani, nu e neapărat ceva nou. Ceea ce este nou este faptul că în permanență ne uităm la felul în care oamenii caută informația, se întâlnesc, nevoile lor efective, pentru că, dincolo de bani de care au nevoie, startup-urile au nevoie de acces la mentori, la reusurse de business care să le ajute să facă un produs mai bun, mai valoros, care să le ajute să scaleze mai departe”, menționează general managerul Microsoft România.
În ceea ce privește rezultatele filialei locale în 2019, Luca a spus că 2019 a fost un an foarte bun din perspectiva creșterii businessului, adopției de noi scenarii de utilizare a tehnologiei cloud. ”Vedem o dinamică mai mare a ceea ce înseamnă pilotări de programe de transformare digitală la nivelul companiilor. 9 din 10 companii au un plan sau sunt în curs de implementare a unei strategii de dezvoltare digitală. 3 din 10 companii implementează deja și văd deja beneficiile. Ca elemente principale care motivează companiile să facă asta se numără creșterea productivității la nivel intern, deoarece există oportunități sau nevoi în acest sens, scăderea de costuri, scalarea de productivitate, scalarea de go to market. Practic acestea sunt motivațiile din spate”, afirmă general managerul Microsoft România.
Violeta Luca a ținut să precizeze faptul că este un moment foarte bun în industria de IT, iar în cazul Microsoft, prin investițiile și prezența de peste 20 de ani pe piața din România, beneficiile și culegerea rezultatelor investițiilor și prezenței pe piață se văd treptat și în sens pozitiv.