Ionuț Gherle s-a alăturat We as Web anul trecut, după 18 ani ca angajat în companii de IT pentru a asigura dezvoltarea We as Web din Cluj-Napoca. Practic, el coordonează activitatea pe piața națională, dar și extinderea pe piețele internaționale. Cu el am povestit în cadrul podcastului nostru despre dezvoltarea software, tendințele aduse de AI în piață și dezvoltarea.
We as Web a ajuns astăzi la 70 de clienți în toată lumea, inclusiv companii mari cum ar fi Lufthansa, Orange, iar de curând au anunțat un parteneriat cu Orange Business aici în România.
Compania a început acum 4 ani activitatea, au 500 de colegi și se așteaptă să angajeze pentru a ajunge până la 600 de oameni la finalul anului în România, Albania și Moldova.
Dacă în 2023 We as Web a ajuns la o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro, în 2024 țintesc 30 de milioane de euro conform lui Ionuț Gherle.
Urmărește discuția noastră în clipul video de mai sus.
- Dacă vrei însă doar să asculți această conversație, o poți face audio pe orice platformă de streaming folosești, cum ar fi Spotify, Apple Podcasts și nu numai. Linkul audio aici.
Iată care sunt principalele subiecte discutate cu Ionuț Gherle, Chief Growth Officer We as Web:
O companie dominată de seniori
- Compania pune un accent major pe calitate și relevanță în serviciile oferite, lucrând preponderent cu personal senior și mid-senior.
- “Am început ca o companie de staff augmentation, acolo unde calitatea primează. Lucrăm cu companii de software mari care ne subcontractează sau cu firme globale mari care au nevoie de experiență în IT. 90% din staff-ul nostru este format din seniori”, spune Ionuț Gherle.
- “Staff augmentation" presupune externalizarea serviciilor de software pentru perioade definite, pentru a ajuta companiile să obțină expertiză specifică fără a angaja intern. Asta înseamnă de la 12 luni până la 2 ani.
Cum s-a dezvoltat un birou al unei firme românești în Albania
- We as Web are echipe în România, Moldova și Albania, pe ultima dintre aceste piețe alegând să intre datorită unei oportunități și a existenței unei comunități IT bine pregătite și angajate.
- “Am lucrat anterior acolo cu un partener pentru tehnologiile SAP. O piață complicată și am descoperit un număr mare de oameni experiementați în această zonă, albanezii sunt agili, antreprenoriali și au un nivel de engleză foarte bun", explică Ionuț Gherle.
- Astfel, pe SAP au preluat această oportunitate, au descoperit o persoană conectată la ecosistemul local care a devenit partenerul lor, un antreprenor care-și vânduse firma de IT către Lufthansa. "Astfel am ajuns să avem un centru de livrare în acea țară și e o surpriză foarte plăcută. Există un vibe european, chiar dacă nu sunt în UE. De asemenea, faptul că sunt în NATO, așa cum a fost și în România, a dus la o creștere suplimentară", explică Gherle.
- Evident, un avantaj al Albaniei, așa cum era pe vremuri României, e nivelul de costuri care este la același nivel ca Republica Moldova, poate chiar mai mic uneori. “Asta înseamnă că România crește, dar trebuie să fim atenți pentru că altfel tindem să ne pierdem avantajul competitiv. Dar de obicei în proiectele unde există restrângeri de buget ne ducem spre Moldova sau Albania".
Un focus sporit pe proiecte de securitate cibernetică
- În securitatea cibernetică, We as Web oferă o perspectivă completă, de la predicție și prevenire până la răspuns la incidente, adaptându-se la nevoile diverse ale clienților.
- “Până acum am acoperit zona de producție, serviciile financiare, software, ecommerce. Putem face proiecte scurte, cum ar fi un penetration testing, dar și de durată în care trebuie să faci un audit și să găsești vulnerabilități", explică Ionuț Gherle.
- “Clienții noștri sunt din ce în ce mai atenți la protejarea operațiunilor și datelor. Incidentele de la nivel global duc la educare și antreprenorii sunt din ce în ce mai educați în această privință".
Firmele de IT educă clienții despre inteligența artificială
- În inteligența artificială, compania începe colaborările cu ateliere pentru a identifica procese care pot fi optimizate și pentru a dezvolta soluții specificate pentru fiecare client.
- Un exemplu de soluție AI în dezvoltare este în domeniul financiar, care va permite generarea rapidă de rapoarte din date diverse, folosind tehnici de machine learning.
- “Multe companii au identificat anumite procese sau zone unde consideră că ar putea să se optimizeze. Workshop-urile acestea înseamnă să vorbim cu diferite departamente și să ne spună ce procese pot fi îmbunătățite pentru ca apoi să le transformăm în automatizări", explică Ionuț Gherle.
- “Companiile au datele în diferite formate. PDF, CSV, Excel, baze de date, sisteme de gestiune. Se generează rapoarte multe, dar ele trebuie coagulate ca apoi să iei decizii. Un șef poate afla situația depozitelor, să zicem, din Vestul României foarte rapid, fără să fie nevoie să analizeze diferite rapoarte", arată Ionuț Gherle modul în care ar fi folosită inteligența artificială.
Colaborare cu startup-urile din momentul primei schițe
- Compania colaborează și cu startup-uri și scaleup-uri, oferind atât dezvoltare tehnică, cât și sprijin în strategie de produs și marketing, inclusiv conexiuni cu investitori.
- "Noi numim acest serviciu Product Strategy Development. Pe lângă dezvoltarea tehnică a unui MVP (produs minim viabil), mergem mai departe spre finanțări, spre zona de marketing", explică Gherle.
- Un avantaj al We as Web e că l-au atras în companie pe Iulian Pădurariu, fondator al startup-ului Pony Car Sharing, cofondator al SeedBlink și astăzi al Cruiser Aviation. El este Head of Product Strategy and Development
- We as Web lucrează atât cu startup-uri care au fondatori tehnici și vor suplimentarea echipei, dar și cu startup-uri care au fondatori fără cunoștințe de programare.
Pe termen mediu și lung, We As Web vrea să se ancoreze mai bine în Germania, Austria sau Elveția. Momentan nu au în plan nici listarea la bursă și nici achiziții pentru creștere.