15 metode prin care să-ți crești startup-ul – sfaturile lui Sujan Patel la How to Web 2015

Sujan Patel e growth hacker, marketer și antreprenor în serie. A implementat tactici de growth hacking la Salesforce, Mint și Intuit. E cofondator Content Marketer și Narrow.io. La How to Web 2015 a împărtășit 15 sfaturi pentru a-ți crește compania mai rapid.

Pentru Sujan Patel growth hacking-ul nu este marketing, ci e o mentalitate care introduce rapiditate în procesele companiilor și startup-urilor. Patel spune că un growth hacker nu acceptă bullshit, ci date, pentru că numai așa poți să crești.

„Nu aștepta ca lucrurile să fie perfecte înainte să le vinzi. Trebuie să le testezi. Apasă pe butonul de Publish înainte de a face totul perfect“, a mai spus Patel.

O strategie bună pentru creștere e crearea de unelte pentru interacțiunea cu utilizatorii, mai ales în cazul startup-urilor care se îndreaptă către consumatorul obișnuit, nu către companii. Tehnicile pot fi gamification, mici unelte de ajutor care interacționează mereu cu utilizatorul. De asemenea, foarte important e suportul pentru clienți prin tactici foarte simple – email-uri personalizate, mesaje de mână, lucruri prin care să apropii un client de produsul tău și să-l transformi într-un ambasador.

Cei șase piloni ai growth hacking-ului. De ce ai nevoie?
  • Oameni – angajează oameni care au skill-uri și mentalitatea potrivită.
  • Unelte – folosește unelte online ca să crești mai ușor
  • Idei care pot fi testate – lasă deoparte ideile sexy, concentrează-te pe idei care pot fi testate
  • Agilitatea – creează procese care să te ajute să începi și să termini rapid
  • Date – măsoară totul!
  • Eșec – fii pregătit să eșuezi
Care sunt caracteristicile principale ale unui growth hacker?
  • se bazează numai pe date, nu pe cuvinte
  • reziliență – rezistă la eșec iar și iar
  • are răbdare
  • e curios
  • creativitatea
  • e obsedat de creștere
  • agilitatea și rapiditatea – un growth hacker vrea să facă lucrurile cât mai rapid

Prezentarea lui Sujan Patel poate fi văzută pe Slide Share, mai jos. Detaliile sunt în cele 15 puncte pe care le-am selectat. 

15 tactici de creștere pentru un startup

1. Împarte tricouri cu numele companiei tale.
2. Înscrie-te pe Help a Reporter – o platformă unde poți să îți oferi expertiza pentru materialele jurnaliștilor din întreaga lume. E mai mult PR.
3. Creează un curs online bazat pe specializarea ta.
4. O scrisoare personalizată scrisă de mână.
5. Folosește unelte de social proof.
6. Creează unelte care îi ajută pe clienții tăi să rezolve probleme.
7. Call to action personalizat pentru utilizatori – implică-i, dar nu cu un mesaj automat.
8. Caută site-uri unde poți să creezi conținut – scrie articole pe site-urile pe care le iubești. Mai întâi identifică site-urile care te interesează, menționează-le în alt articol al tău, iar apoi poți să ai o metodă prin care să le atragi atenția.
9. Creează un titlu pentru produsul tău care promite ceva, nu unul care spune ceva despre un feature. Concentrează-te pe viitor, pe cum schimbă viața și rezolvă probleme, nu pe caracteristicile produsului tău.
10. Un landing page cât mai simplu și la obiect.
11. FOMO – Fear of Missing Out – creează nevoia utilizatorilor de a folosi mereu același produs, iar dacă nu o fac, s-ar simți excluși.
12. Adaugă un live chat în interiorul site-ului tău. Practic, creezi o conversație directă cu un client.
13. Creează o bară de progres. Spune-le utilizatorilor cât mai au până să-și completeze profilul sau să interacționeze mai mult cu site-ul. (ex. LinkedIn sau Facebook).
14. Creează un formular de înscriere simplu, format doar din nume și adresă de mail. Cere mai multe detalii apoi.
15. Net Promoter Score – întreabă-ți clienții și utilizatorii dacă ar recomanda site-ul. Întreabă acest lucru după ce utlizatorul are deja interacțiuni cu produsul tău.

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".