Investiție de peste 10.000 de euro în startup-ul 101 Trandafiri. Pariul pe un singur produs de pe o piață de nișă

Startup-ul local 101 Trandafiri, care își va lansa activitatea pe 1 februarie, anunță o primă investiție pentru a crește odată cu pornirea vânzărilor. Fondatorul Alexander Stoica-Marcu a afirmat că investiția trece de 10.000 de euro și urmărește o nouă rundă în luna iulie.

Pentru Alexander Stoica-Marcu, 101 Trandafiri nu este prima afacere. Abia a împlinit 19 ani și vrea să facă bani din antreprenoriat. E la toate evenimentele de business, discută cu investitori și caută să-și implementeze conceptele. A lansat la 17 ani Serve Hotel, o aplicație dedicată industriei hoteliere, dar aceasta nu a ajuns un succes. 101 Trandafiri a venit din dorința de a-și impresiona fosta iubită, căreia i-a făcut cadou un număr impresionant de flori. La un eveniment de business de la Connect Hub s-a întâlnit cu Mugur Frunzetti de la Floria.ro. Atunci a realizat ce vrea să facă: un startup care să livreze 101 trandafiri.

Conceptul 101 înseamnă lux, premium. Fiecare fată care va primi 101 prin intermediul nostru va plânge de fericire, acesta e conceptul”, spune Alexander.

Câteva luni de muncă

Pentru a ajunge în acest moment, când este pregătit de lansare, Alexander a muncit câteva luni la concept și la packaging. Cutia va fi secretul său, deoarece vrea să livreze trandafirii într-un ambalaj premium, prin care speră să impresioneze fetele. Screen Shot 2016-01-11 at 13.52.44

Are deja un depozit în județul Dâmbovița și spune că acest lucru îl ajută să vândă produse mai proaspete decât concurența, dar și mai ieftine. Spre deosebire de alți jucători în piață, 101Trandafiri nu va cumpăra florile din depozitele din România, ci direct de la furnizorul din Olanda. Potrivit lui Alexander Stoica-Marcu, prețul a 101 trandafiri prin serviciul care urmează a fi lansat va fi în jur de 800 de lei, dar nu a fost decis încă. În depozitul din Dâmbovița, Alexander va avea pregătite 15-20 de cutii care pot fi livrate oricând.

De asemenea, Alexander consideră că un diferențiator va fi cutia. Și modul de livrare, deși lucrează cu firme de curierat locale, neavând un serviciu propriu. “Cutia va fi premium. Ne va ajuta și la livrare, iar când fata va primi cadoul, va avea un alt sentiment. E altceva față de când vine băiatul și îți aduce 101 trandafiri. Fata va plânge de fericire când va vedea cutia. E altceva când vezi totul ambalat într-o cutie, special pentru tine. Îți dai seama că s-a lucrat la acel produs”, crede Stoica-Marcu. Rămâne de văzut dacă inima femeilor va putea fi cumpărată cu o cutie frumoasă cu 101 trandafiri și dacă acest lucru va fi și un model de business de succes.

Investiție înainte de lansare

101 Trandafiri va fi online pe 1 februarie, când va începe să și livreze produsul. Înainte de acest moment, Alexander a căutat un investitor. A trecut prin discuții cu majoritatea business angel-ilor din România, după cum mărturisește, dar soluția a găsit-o în orașul natal, Constanța, la Mihai Bocai de la Evonomix, un grup de comunicare, branding și outsourcing.

“Aveam premii la activ, aveam o anumită tracțiune, dar voiam bani pentru branding și marketing. Am stat patru luni pentru a găsi un business angel. L-am întâlnit pe Mihai Bocai, iar lui i-a plăcut proiectul”, spune Stoica-Marcu. Suma este de peste 10.000 de euro, iar investiția îl va ajuta în creșterea proiectului. În echipa 101 Trandafiri, pe lângă Alexander, se mai află și Alexandru Titere, care se ocupă de zona tehnică. În momentul de față, fondatorul mai are 65% din companie, în timp ce Bocai are 25%, iar Titere 10%.

În luna iulie vrem să luăm o nouă rundă de finanțare pentru a ne extinde internațional”, spune optimist Alexander Stoica-Marcu. El speră să poată să intre pe o piață mare, în cifre absolute: 2,9 miliarde de dolari la nivel mondial pentru piața de trandafiri și 29 de miliarde de dolari pentru întreaga piață de flori online.

Screen Shot 2016-01-11 at 13.53.32
Cu toate că planurile sunt optimiste, Alexander trebuie să-și valideze cu adevărat modelul de business. A lansat afacerea după ce a vorbit despre ea pe rețelele sociale și l-au contactat prieteni și apropiați care au vrut să facă 101 trandafiri cadou. Așa că le-a satisfăcut cererea, fără să aibă încă o firmă sau un site. Dar de la 20 de clienți interesați la o afacere, drumul e lung, mai ales că scalarea se va face pe baza unui singur produs. “Nu va fi foarte complicat. Scalarea se va face doar prin vânzări. Avem un singur produs: 101 trandafiri, dar am achiziționat deja domeniul 1001trandafiri.ro și intenționăm să ne extinde spre produse unice, dar doar pe flori”, spune Alexander.

Vrea să fie antreprenor

Alexander este sigur că vrea să fie antreprenor și are încredere în sine. A pornit la drum la 15 ani, când a primit o carte cadou: “Școala de afaceri” de Robert Kiyosaki, după cum a declarat pentru wall-street.ro. Atunci a renunțat la ideea de a se face medic și a luat-o pe calea afacerilor, mai întâi cu un business de insigne, apoi luând calea online-ului.

A vorbit cu foarte mulți investitori și antreprenori și a participat la mai toate conferințele de antreprenoriat din România, pentru a înțelege mai bine cum se fac afacerile. De pe 1 februarie va vedea dacă succesul se măsoară în 101 trandafiri sau nu.

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".