CTF365 a fost ales printre câștigătorii hub:raum Cracovia ediția a patra. Produsul de securitate dezvoltat de Marius Corîci și Marius Chiș e printre cele patru echipe care vor continua munca alături de Deutsche Telekom pentru a câștiga mai multă piață. Celelalte echipe câștigătoare au fost Wikey din Bosnia, Lifetracker din Ucraina și Hype Labs din Portugalia.

Foto Hubraum Krakow

Ca să ajung de la hotel la sediul hub:raum Cracovia am folosit Uber. Am deschis telefonul meu din România, produs în China, de o companie din Statele Unite. Am folosit același serviciu ca la București și a venit o mașină. Experiența a fost aceeași. Am folosit un startup uriaș pentru a ajunge să văd startup-urile viitorului. Sau nu. Opt echipe au participat la Demo Day de la hub:raum Cracovia, acceleratorul Deutsche Telekom. Din ele au fost selectate câteva care vor rămâne în oraș pentru a dezvolta produsul pe mai departe.

Află povestea CTF365 povestită start-up.ro de fondatorul firmei, Marius Corîci. 

Echipele au stat o săptămâna la Cracovia, unde au fost asistanți de mentori pentru a perfecționa produsul, dar și pentru a învăța să prezinte mai bine în fața publciului. La Demo Day-ul de duminică au avut cinci minute pentru prezentare și cinci minute pentru întrebări din partea experților. Telekom a ales să meargă mai departe cu cele patru startup-urilor fără a le garanta o investiție. De altfel, acesta e sistemul hub:raum de la înființare, mai ales că se bazează pe fonduri de la o corporație mare, care trebuie să investească în ceva care să aibă legătură cu piața proprie.

În anii trecuți la accelerator au participat alte echipe românești, cum ar fi Appscend, Qalendra, DeviceHub. Ultimii au și primit o investiție de 80.000 de euro pentru serviciul lor de Internet of Things.

Startup-urile participante la hub:raum Cracovia, ediția a patra

CTF 365 din Cluj, despre care am scris aici, au prezentat soluția lor de antrenament pentru experții din securitate. CTF365 a creat un poligon virtual pentru programatori și experți în securitate, unde aceștia își pot testa talentul de hacking și apărare cu servere reale, create de alți utilizatori, care nu sunt vulnerabile prin designul lor.

Parking Plus din Cluj vorbit despre cele trei modele de business pe care le au. Ei oferă o soluție de integrare a telefonului mobil cu spațiile de parcare publice deja disponibile în orașe, care ar putea fi accesată de primării, o soluție de internet of things, prin intermediul Smart Access Box, care permite proprietarilor de parcări să integreze soluția, dar și un kit de dezvoltare prin care se pot dezvolta alte soluții.

uAvionics este un startup din domeniul dronelor care vine cu o abordare interesantă și axată pe servicii. Startup-ul polonez a creat drone, dar și softul acestora, având o strategie care amintește de firmele care-și produc și softul și hardul. Drona lor e dedicată industriei gazelor naturale. Astfel, companiile din domeniu trebuie să facă inspecții de patru ori pe ani ale țevilor, iar acest lucru costă destul de mult. Astfel, uAvionics s-a aliat cu Gas System, o firmă din Polonia cu 11.000 de kilometri de țevi de gaz, pe care le inspectează cu ajutorul unei camere speciale montate pe dronă. uAvionics nu vinde dronele, ci datele pe care acestea le culeg, fiind mai mult un serviciu.

Wandlee e un startup tot din Polonia care a creat o brățară inteligentă pentru copii. Cu toate că mai există brățări inteligente pe piață, Wandlee vrea să vândă produsul parcurilor de distracții și mall-urilor, locurile unde de multe ori părinții își lasă copiii nesupravegheați. Practic, Wandlee produce această brățară, o vinde unui mall, iar reprezentanții mall-ului o pot închiria părinților. Pe lângă banii obținuți din închirieri, Wandlee colectează datele excursiei în mall și poate oferi analize personalizate și să spună pe unde s-au plimbat copiii și părinții. Disney are o asemenea soluție pentru parcurile sale, MyMagic Band+ și are venituri de un miliard de dolari din aceasta.

PubInno e un startup din Turcia care produce automate de bere robotice, cu 17 senzori, care toarnă berea perfect în pahare. De asemenea, cu ajutorul acestora companiile și barurile pot strânge date despre utilizatori. Potrivit acestora, 23% din bere se pierde prin vărsare sau furt. Astfel, mașinăriile PubInno vor fi montate în baruri și vor înlocui barmanii. PubInno are parteneriate cu Efes, producătorul de bere din Turcia. Una dintre dificultățile produsului pe piață va fi să controleze cine ia bere de la automat, pentru a evita să vândă bere copiilor sau adolescenților sub 18 ani.

Emotion ID din Slovacia au venit cu un produs controversat. E numit YouFirst și e o platformă care analizează sentimentele oamenilor care se uită la videoclipuri. Practic, e o platformă care are la bază tehnologii de viziune computerizată, care analizează expresiile faciale. Soluția va fi vândută pe bază de abonament către creatorii de conținut de pe YouTube care vor schimba linkul original cu unul generat de YouFirst (ca un link de afiliere). În momentul când utilizatorii vor deschide linkul vor fi întrebați dacă acceptă ca YouFirst să le deschidă camera web și să-i înregistreze. După această înregistrare YouFirst analizează reacțiile oamenilor și trimite date analitice către creatorii de conținut.

WiKey din Bosnia e un stick USB inteligent, care oferă criptarea datelor în Cloud, dar și un dispozitiv pe care să-l pui la chei. Când vrei să-ți accesezi datele, te conectezi la rețeaua oferită de WiKey (WiFi) și poți accesa datele dintr-un browser. Practic e o soluție de backup care oferă atât o parte fizică. Fondatorii vor să vândă soluția cu 149 de euro pentru varianta de 32 de GB, ar poate ajunge și la 249 de dolari pentru soluția de 128 de GB.

Taplend e o soluție din Ucraina prin care oamenii pot împrumuta bani de la alți utilizatori sau de la instituții. Practiv, vorbim de un Uber pentru împrumuturi.

HypeLabs e o soluție de mesagerie și nu numai prin care telefoanele se pot conecta între ele fără internet. Practic, HypeLabs caută orice conexiune disponibilă în jurul tău pentru a te conecta la un alt utilizator - Bluetooth, routere, WiFi public sau date mobile. Soluția lor poate fi folosită pentru utilizatori obișnuiți, dar poate fi vândută și unor birouri, pentru a comunica mai rapid indiferent de conexiunea disponibilă.

LifeTracker din Ucraina folosește inteligența artificială pentru a crește productivitatea oamenilor, pe o piață dificilă. Aplicația lor mobilă știe ce trebuie să faci în momentul următor pentru a avea o viață echilbrată, între muncă și plăcere. Categorizează automat task-urile și îți trimitere remindere despre lucrurile importante pe care trebuie să faci. Lucrurile sunt făcute automat, fără să setezi notificări. Aplicația are notificări predictive, recomandări pentru o viață echilibrată și conținut recomandat de pe internet.

Înregistrarea zilei poate fi urmărită aici.